۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۸۴۶
استاد حوزه علمیه قم:

مردم در انتخابات به فرد اصلح و ولایت‌مدار رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با یان این‌که یکی از اهداف نفوذ در ایران این است که می خواهند به ولایت فقیه ضربه بزنند و مردم باید با بصیرت خود از این خطر در انتخابات جلوگیری کنند، گفت: مردم سعی کنند که در انتخابات آینده فرد اصلح و کسی که ولایت فقیه را قبول دارند، را انتخاب کنند.
حجت الاسلام شيخ بهايي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم جشن دهه فجر در حوزه علمیه محمودیه کرمان در دیدار با طلاب، گفت: انسان ها اگر در زندگی خوبی ها را از خدا و بدی ها را به خاطر جهالت خود، بدانند، می تواند بینش قوی را برای خود داشته باشند.

 

وی افزود: تسبیح و تهلیل دو صفتی هستند که مردم در نماز خود آن ها را می خوانند، که این خواندن سبب می شود، انسان خوبی ها را از جانب خدا قرار داده و گناهان خودشان را به خاطر غفلت از خدا بدانند.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به این که اشکالات در زندگی افراد به خود اشخاص برمی‌گردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم امروزی اگر کار خوبی را بکنند آن را از وجود خود دانسته و اگر دچار سختی یا گناهی شوند، به خاطر خدا می‌دانند.

 

وی با بیان این که انسان ها بینش خود را درست کنند، یادآور شد: زمانی که حضرت یونس در شکم ماهی قرار داشت، فهمید که اگر خوبی به انسان برسد، از خدا بوده و گمراهی هم به انسان ها بر می گردد.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که راه خدا انسان را در زندگی کمک می کند، ابراز داشت: انسان اگر می‌خواهد در زندگی واقعی خود به بینش خدایی برسد، سال ها طول می‌کشد که خوبی را از آن خدا و بدی ها را به خاطر گمراهی خود بداند.

 

خواندن نهج البلاغه و پخش کتاب های امام از وظایف من در اعتراضات ضد شاه بود

وی با اشاره به این که نام خمینی(ره)، وجود دشمن را می لرزاند، بیان داشت: اولین تعارضات ضد شاه در شهر کرمان با حضور روحانیانی همچون آیت الله صالحی و مردم در مسجد جامعه شکل گرفت که در آن جا بعضی از افراد به دست حکومت ستمگر، دستگیر شدند ولی بازهم مردم آرام نشدند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به نقش خودی در اعتراضات شاه، اظهار داشت: خواندن نهج البلاغه و پخش کتاب ها امام خمینی(ره) از کار هایی بود که من بر ضد شاه انجام دادم تا مردم نسبت به کشور و دین بصیرت کافی را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تحصیلات من تا دانشگاه ادامه داشت و زمانی که در سال انقلاب فرهنگی دانشگاه به سبب تجمع ها تعطیل شد، مشغول خواندن درس های حوزوی شدم که تا سال59 ادامه داشت.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به این که بعد از انقلاب وارد حوزه علمیه شدم، یادآور شد: شروع طلبگی من با شروع جنگ همراه شد که در سال61 به جنگ رفته، تا از خاک میهنم دفاع کنم.

 

 از سال 59 تا سال 61 مشغول به خواندن درس خارج بودم

وی افزود: از سال 59 تا سال61 درس خارج را شروع کرده که در این هنگام با لطف خدا، زبان های خارجه را یاد گرفته، که حاصل آن، مبلغی در کشور ها چین و بوسنی بود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور بوسنی از کار های من در زمان طلبگی بود، خاطرنشان کرد: در کشور بوسنی علاوه بر این که کتاب های دین اسلام را برای مردم بوسنی ترجمه می‌کردیم، مصاحبه و سخنرانی های زیادی را هم داشتیم که از دیگر کار های من در این کشور بود.

 

وی بیان داشت: در سال 78 بعد از بازگشت از کشور بوسنی در محضر آیت الله سبحانی مشغول درس شدم که نتیجه این درس ها این بود که اسم خود را در مجلس خبرگان بنویسم.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی با توجه به این که حفظ نظام ولی فقیه، از اهداف من در نوشتن اسم خود در مجلس خبرگان بود، ابراز داشت: زمانی که دیدم بحث ولایت فقیه در خطر است و افرادی با افکار مختلف اسم خود را در نمایندگی مجلس خبرگان نوشته اند، بر خود احساس تکلیف کردم که وارد عرصه خبرگان شوم.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم بدانند که نظام جمهوری اسلامی باید حفظ شود و اگر خللی به نظام جموری وارد شود، دین اسلام به خطر می افتد.

 

وی با توجه به این که دشمن با روش های مختلف برای دین اسلام برنامه ریزی کرده است، تأکید کرد: یکی از اهداف نفوذ در ایران این است که می خواهند به ولایت فقیه ضربه بزنند و مردم باید با بصیرت خود از این خطر در انتخابات جلوگیری کنند.

 

وی بیان داشت: مردم سعی کنند که در انتخابات آینده فرد اصلح و کسی که ولایت فقیه را قبول دارند، را انتخاب کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که انسان ها باید وظیفه خود را انجام دهند، اظهار داشت: طلاب باید در زمان درس، مأمور به وظیفه باشند و به نتیجه نگاه نکنند زیرا کسی که در زمینه های مختلف همچون نماینده شدن، وظیفه خود را دانست، در کار خود موفق شده و خدا پشت او در همه ی کار ها است.

 

وی یادآور شد: انسان ها باید ظاهر و باطن خود را یکی کنند و به کسی که زبان و قلب او در رفتار و کردار یکی نباشد، منافق نامیده می شود و مردم باید از این طور افرادی فرار کنند.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی بیان داشت: افراد باید در مرحله اول خودشان را از آتش جهنم دور کرده و بعد دیگران را هدایت کنند.

 

وی در پایان گفت: خوب درس خواندن از وظایف مهم طلبگی است و طلاب سعی کنند که توجه خودشان را نسبت به امام زمان(ع) فراموش نکنند./9707/202/ب2

ارسال نظرات