۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۸۴۴
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات مطرح کرد:

ضرورت ورود طلاب و فضلای حوزوی به عرصه هنر

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم به تبیین ضرورت ورود حوزویان در عرصه هنر پرداخت و گفت: این مرکز در عرصه تولید نشریه‌های کودک و نوجوان فعالیت مناسبی داشته است و ماهنامه‌های همچون پوپک و سلام بچه‌ها را با محتوا و گرافیک مناسب تولید می‌کند.
محمد حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی، رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم، عصر امروز، در مراسم نشست خبری چهارمین نمایشگاه «انقلاب اسلامی، هنر آسمانی»، به دستاوردهای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی نخستین نهادی است، که در شهر قم ایجاد شده است.

وی با بیان این که 9 مرکز مختلف در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در این نهاد مرکز فرهنگی هنری با هدف برگزاری مسابقه‌ها و انجام فعالیت‌های هنری در حوزه علمیه تأسیس شد و در اوایل انقلاب جشنواره فیلم، موسیقی و تئاتر برگزار کرده است.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: در این زمان این مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم در عرصه‌های مختلف هنری از جمله رسانه، سینما، مستند، ادبیات، نمایش، هنرهای تجسمی فعالیت داشته و برگزاری نمایشگاه، جشنواره و جلسه‌های آموزشی آر جمله فعالیت‌ها این نهاد است.

وی درباره نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: این مرکز در عرصه تولید نشریه‌های کودک و نوجوان فعالیت مناسبی داشته است و ماهنامه‌های همچون پوپک و سلام بچه‌ها را با محتوایو گرافیک مناسب تولید می‌کند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم بر ضرورت ورود حوزویان در عرصه هنر اشاره و اظهار کرد: آموزش مناسب و دینی به طلاب هنرمند در عرصه‌های مختلف دلیل ایجاد مرکز فرهنگی هنری بوده است.

حسنی با بیان این که جشنواره خاطره نویسی از سوی این مرکز برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره برای در زمینه تولید و بازتولید خاطرات و سفرنامه‌های تبلیغی طلاب انجام می‌شود و اختتامیه این جشنواره در 12 اسفند امسال با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در قم برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره‌های مختلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم اشاره و ابراز کرد: بیان کرد: جشنواره‌های همچون فیلم اشراق، شعر، جشنواره هنر آسمانی به سبب بالا بردن کیفیت آثار و علاقه‌مند کردن طلاب به عرصه‌های مختلف هنری از سوی این مرکز فرهنگی برگزار می‌شود./998/202/ب2

ارسال نظرات