۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۷۷۴
امام جمعه قلعه گنج:

اکران فیلم‌های جشنواره عمار باید عمارگونه روشن‌گری کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قلعه گنج گفت: اکران فیلم های جشنواره عمار در مردم می‌تواند به نوعی همان عمارگونه روشن گری کند و نسبت به آن تهاجم فرهنگی که دشمن راه انداخته؛ جشنواره فیلم‌های عمار می‌تواند نقش‌های دشمن را خنثی کند و روحیه انقلابی‌گری و ارزشی را در مردم زنده کند.
امام جمعه قلعه گنج

حجت‌الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: چند سالی است که جشنواره های عمار به یاری خدا در دورترین مناطق نمایش داده می‌شوند و امروز نیز ما شاهد اکران فیلم‌های جشنواره عمار در جنوب استان کرمان هستیم و حتی در روستاهای محروم نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.


وی با بیان این که فیلم های عمار در دهه فجر در منطقه جنوب استان در حال برگزاری است، بیان کرد: این فیلم ها در مردم می‌تواند به نوعی همان عمارگونه روشن‌گری کند و نسبت به آن تهاجم فرهنگی که دشمن راه انداخته؛ با توجه به همه این موارد جشنواره فیلم‌های عمار می‌تواند نقش‌های دشمن را خنثی کند و روحیه انقلاب‌گری و ارزشی را در مردم زنده کند.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: بهترین مکان برای اکران فیلم‌های این جشنواره مساجد، تکایا و حسینه‌ها است که مردم به آن دسترسی بیشتری دارند و منطقه قلعه گنج فاقد سالن‌های سرپوشیده است و بنابراین بهترین مکان برای اکران مساجد هستند.


امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: عمار فردی بود که فتنه را شناسایی و به دیگران افشا کرد و برای عمار شدن باید حد و مرزها را دانست و راه خود را مشخص کرد تا گرفتار شیاطین نشد، و عمار نقش مهمی در زمان خود داشت زیرا توانست در زمانی که حق و باطل در هم تنیده شده بود و خوارج با پیشانی پینه بسته در مقابل حضرت علی(ع) ایستاده و فریاد الحکم‌ لله را سر می‌دادند، با سخنرانی‌هایش مسیر حق را از باطل روشن کند.


وی با بیان این ‌که نباید معانی اسمی که بر روی این جشنواره گذاشته شده فراموش شود، افزود: این جشنواره می‌تواند نقش مهمی در شفاف‌‌سازی مسائل مهم کشور داشته باشد و فعالیت در این عرصه سبب آشکارسازی واقعیت‌ها می‌شود و این چیزی است که از جشنواره عمار انتظار می رود.


حجت‌الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی که این جشنواره توانسته در کنار رشد مخاطبان خود و از طرفی هم افزایش قابل‌ ملاحظه‌ تولیدات و همچنین نفوذ در میان فعالان جوانان فرهنگی به رشد آن‌ها کمک کند و بتواند نسلی را برای آینده فیلم‌ سازی انقلاب اسلامی پرورش دهد.


امام جمعه قلعه گنج، یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره ایجاد شبکه اکران در میان مردم بوده، در حوزه‌ تولیدات انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌مندی‌هایی که همیشه به ‌طور خاص مطرح بوده اکران و توزیع محصولات به‌ ویژه در حوزه دیجیتال بوده، و استفاده از ظرفیت‌هایی همچون مساجد به‌ عنوان یکی از پیوند دهنده‌های مهم مردمی سبب این شده تا دغدغه‌مندی و انگیزه نسبت به توزیع رسانه‌‌ای تولیدات این جشنواره در میان مردم افزایش پیدا کند.


وی ادامه داد: این امر سبب شده تا مردم با دغدغه‌مندی بیشتری به اتفاقات روزمره نگاه کنند و فرهنگ مردمی دوباره رنگ و بوی حقیقی ‌تری را به خود بگیرد و همچنین نگرانی‌های گذشته همچون مباحث مالی و شبکه‌های توزیع نسبت به عدم گسترش محصولات فرهنگی کاهش پیدا کند.


حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دستاورد حقیقی این جشنواره بوده ظهور و بروز استعدادها در قالب گفتمان انقلاب اسلامی است و به همین سبب ظهور جشنواره عمار در این بخش توانسته تحولی حقیقی و همچنین بستری مناسب ایجاد کند تا با گشودن فضاهای بسته و همچنین ایجاد انگیزه و امید در کنار جهت ‌دهی، سیاست‌ گذاری و آموزش توانسته شبکه‌‌ای از نیروهای فعال را در حوزه‌های مرتبط با این جشنواره ایجاد کند.


امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: جریان جشنواره عمار در پازل فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی می‌تواند با رشد کیفیت در تولیدات خود در بستن نقاط نفوذپذیر و دفاع در برابر تغییر باورهای مردم که مهم‌ ترین هدف جریان نفوذ بوده و علاوه بر آن به گسترش روحیه انقلابی گری و دغدغه مندی مردم نسبت به معضلات جامعه و صدور انقلاب با توجه به جنس فعالیت آن در حلقه‌های تولید، توزیع، مصرف و همچنین کادرسازی نقش اصلی را ایفا کند.


وی ادامه داد: نقشی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز بر زمین مانده و همین از عوامل مهمی بوده که سبب رشد بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه و امیدواری دشمنان به نفوذ در فرهنگ انقلاب اسلامی شده است./9709/302/ب2

ارسال نظرات