۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۵۷۰۱
آیت الله ممدوحی:

ملاک انتخاب افراد بر مبنای حب و بغض نباشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه تمام قضاوت ها در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط می شود، گفت: ملاک سنجش افراد بر مبنای اسلام قرار گیرد و بر مبنای حب و بغض نباشد.
آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان باید تقوای الهی پیشه کرده و و مؤدب به آداب الهی باشند، اظهار داشت: حرکت در مسیر عدالت مبتنی بر تقوا موجب کاهش لغزش های فرد می شود.

 


آیت الله ممدوحی ادامه داد: فرد مؤمن باید زیرک و هوشیار بوده و دین خود را به درهم و دینار دنیوی نفروشد، باید در قبال مسائل جاری جامعه به خاطر خدا موضع گیری کرد و اگر مواضع انسان الهی بود دیگر نباید نگران هجمه ها باشد.

 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر اظهار نظری که افراد در مورد شخصیت مردم دارند در نزد خدا ثبت و ضبط می شود و نباید این اظهارنظرها بر مبنای حب و بغض صورت گیرد بلکه باید عدالت و رضایت خداوند متعال را در نظر داشت.

 


نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ملاک انسان در سنجش افراد باید بر مبنای اسلام باشد، وقتی ملاک اسلام شد، انتخاب فرد اصلح آسان می شود.

 


آیت الله ممدوحی با اشاره به فناپذیری دنیا عنوان داشت: در دنیای فانی باید بر اساس حق و عدالت رفتار کرد زیرا دنیا بر اساس حق آفریده شده و حرکت برخلاف حق، زوال و نابودی را در پی دارد.

 


وی مسؤولیت پذیری افراد و مسؤولان را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید گفته ها و وعده های افراد در عمل محقق شود، حرفی زیبا و دلنشین است که بر اساس لفاظی نبوده و عمل زیبایی به دنبال داشته باشد.

 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان درباره بی توجهی برخی افراد به مشکلات مردم، ابراز داشت: انسان در قبال مسؤولیت هایی که متقبل می شود باید خود را در مقابل خداوند متعال مسؤول بداند، کوچک ترین  کوتاهی در انجام وظایف محوله قابل توجیه نخواهد بود./857/302/ب1

ارسال نظرات