۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۵۶۷۹
به مناسبت دهه فجر؛

اکران فیلم های جشنواره عمار در جنوب کرمان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در جنوب کرمان از آغاز به کار اکران فیلم های جشنواره عمار در جنوب کرمان در دهه فجر و بعد از آن خبر داد.
جشنواره عمار

نواب کمالی، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: جنوب کرمان و به مرکزیت جیرفت جزء نخستین شهرهایی بود که از همان سال‌های ابتدایی جشنواره عمار به جمع شبکه اکران‌ کنندگان مردمی این جشنواره پیوست؛ و امسال نیز به طور رسمی اکران این فیلم ها از 12 بهمن آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و اکران فیلم های جشنواره عمار مختص این زمان نیست، بلکه همچنان تداوم خواهد داشت.


وی با اشاره به آغاز ششمین جشنواره فیلم عمار در جنوب کرمان و برگزاری پنج دوره جشنواره عمار در این منطقه، بیان کرد: یک دبیرخانه دائمی در جنوب کرمان ایجاد شده است و همچنین برای سهولت ودسترسی شهرستان های جنوبی یک شعبه دیگر نیز در منوجان راه اندازی شده است .


کمالی تصریح کرد: اکران گسترده فیلم‌های عمار در این دوره نسبت به دوره‌های پیش بیشتر است و به‌ طور رسمی اکران‌های ما همزمان با آغاز دهه فجر آغاز شده؛ و مساجد مانند دوره‌های پیش مهم‌ترین مکان‌های ما برای اکران است.


وی ابراز امیدواری کرد: در این دوره با رایزنی‌ که با امام جمعه جیرفت داشتیم، مقرر شد که در طول ایام سال یک اکران ثابت هفتگی در مکان مصلای نماز جمعه شهرستان قبل از آغاز خطبه‌ها داشته باشیم و همچنین در صدد هستیم اکران فیلم های عمار را در سال آینده در مناطق و روستاهای محروم جنوب کرمان نیز به نمایش بگذاریم.


دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در جنوب کرمان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان تاکنون در دانشگاه‌های جامع، علوم ‌پزشکی، پیام ‌نور و آزاد جیرفت هماهنگی برای اکران صورت گرفته و همچنین دو حوزه علمیه سفیران و بلندمدت شهرستان در نوبت بعدی اکران قرار دارند.


کمالی از خوابگاه‌های مدارس شبانه‌ روزی شهر جیرفت، اسفندقه و اسماعیلی به‌عنوان مکان‌های دیگری نام برد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته اکران فیلم های عمار در آنجا برای دانش‌آموزان اکران خواهد شد.


وی به فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا اشاره و عنوان کرد: ایشان بعد از دیدن فیلم ثریا فرمودند« خستگی را از تن من بیرون کردید» و این نشان می دهد که این جشنواره توانسته تاکنون به خوبی در اجتماع به خوبی ایفای نقش کند و ذهنیت مردم و خانواده ها به جشنواره فیلم های عمار رضایت بخش باشد.


دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در جنوب کرمان یادآور شد: سال گذشته اثر امیرحمزه مشایخی مستندساز جوان جیرفتی نخستین تجربه مستندسازی‌اش بود جزء آثاری بود که در جشنواره عمار دیده شد و تحسین و تمجید فعالان این عرصه را به همراه داشت، و این اتفاقی است که فقط در عمار می‌افتد و هیچ نمونه دیگری مانند آن سراغ نداریم.


کمالی با بیان این که کار عمار، گردبرداری از قهرمان‌ها و هویت‌های ملی و دینی ما است، عنوان کرد: شخصیتی رعیت‌ زاده و روستایی مانند آزاده شهید محمد شهسواری که در چنگال اسارت دشمن بعثی فریاد «مرگ بر صدام، ضد اسلام» سر داد و به یک قهرمان ملی و اسطوره تبدیل شد با گذشت نزدیک 30 سال تاکنون یک اثر پنج دقیقه‌ای هم راجع به زندگی این شهید ساخته نشده است.


وی تصریح کرد: می‌طلبد، هنرمندان و مستندسازان ما در منطقه‌ای که با وجود برخورداری از استعدادهای طبیعی بی‌نظیر در کشور در عین حال پیشانی فقر و محرومیت در کشور هم هست، کار بیشتری انجام دهند.


دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در جنوب کرمان گفت: محور اصلی اکران جشنواره عمار مساجد هستند که مخاطب را از سینما و فضای تاریک به فضای مساجد انتقال داده است و نقش رسانه ها در فرهنگ سازی به این مقوله نیز مثمر ثمر بوده است. /9709/302/ب2

ارسال نظرات