۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۶۷۴

سه‌گانه‌ای برای حضور گسترده در جشن ملی 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در حالی همه ساله با مشارکت عمومی مردم، ارگان‌ها و نهادهای مختلف کشور برگزار می‌شود که نقطه اوج این مراسم روز 22 بهمن و راهپیمایی بزرگ مردمی در این روز است.
راهپيمايي 22 بهمن

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در حالی همه ساله با مشارکت عمومی مردم، ارگان‌ها و نهادهای مختلف کشور برگزار می‌شود که نقطه اوج این مراسم روز 22 بهمن و راهپیمایی بزرگ مردمی در این روز است. روزی که اقشار مختلف مردم با حضور یکپارچه خود در میعادگاه‌های برگزاری این راهپیمایی، بار دیگر یک آری بزرگ به جمهوری اسلامی ایران می‌گویند. نظامی که در طول 37 سال گذشته همواره با هجمه‌های مختلف از جانب دشمنان خود مواجه بوده، دشمنانی که در این مسیر از هیچ کوششی برای زمینگیر کردن این نظام فروگذار نکردند. این سنگ‌اندازی و دشمنی‌ها همزمان با برگزاری راهپیمایی سراسری 22 بهمن شکل و شمایلی جدی‌تر به خود می‌گیرد، چراکه دشمنان به خوبی این نکته را درک کرده‌اند که یکی از محورهای قدرت‌آفرین برای جمهوری اسلامی ایران، همین مشارکت عمومی در بزنگاه‌هایی است که اثبات‌کننده وجود حمایت مردمی از نظام است.

 

اما امسال سی و هفتمین سال از عمر انقلاب در حالی به پایان می‌رسد و وارد سال سی و هشتم از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیریم که بروز سه واقعه مهم لزوم مشارکت جدی در برگزاری راهپیمایی 22 بهمن را بیش از هر زمان دیگر کرده است.

 

 نخست، برجام

اتفاق نخست پذیرش برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران است؛ قراردادی که در آن جمهوری اسلامی ایران با پذیرش برخی محدودیت‌ها در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود توانست به 12 سال تحریم و فشار غرب پایان دهد. همین اتفاق باعث شد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران سعی کنند این اقدام کشورمان را نوعی کوتاه آمدن با نظام سلطه معرفی و این ادعا را مطرح کنند که ایران زیر فشار افکار عمومی شهروندانش که خسته از تحریم‌های اقتصادی بودند این توافق را پذیرفته است. این موضوع را می‌توان در گزارش‌های متعددی که رسانه‌های غربی از روزهای پس از برداشته شدن تحریم‌ها از ایران منتشر می‌کنند، جست‌وجو کرد. این در حالی است که آنان هرگز این واقعیت را به مخاطبان خود منتقل نمی‌کنند که پذیرش برجام ناشی از یک تصمیم جمعی در داخل نظام بوده که همه مردم و گروه‌های سیاسی در آن سهیم بوده‌اند.

 

حال حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن با شعارهای همیشگی مرگ بر امریکا و مرگ بر استکبار و فریاد‌زدن نام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به اهتراز در‌آوردن پرچم مقدس کشورمان نقض چنین ادعایی است که غربی‌ها سعی در القای آن به افکار عمومی دنیا دارند.

 

 دوم ، محور مقاومت

موضوع دوم حمایت از موضع نظام در قبال محور مقاومت است. این روزها در کنار خبرهای خوشحال‌کننده‌ای که از پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه و فتح جبهه به جبهه مناطق تحت اشغال تروریست‌ها منتشر می‌شود، اخبار مختلفی نیز از شهادت مستشاران نظامی کشورمان در رسانه‌ها دست به دست می‌شود که همین موضوع باعث طرح برخی ادعاهای خلاف واقع در خصوص نقش کشورمان در سوریه می‌شود. موضوعی که بر اساس آن می‌کوشند این ادعا را در نزد افکار عمومی دنیا درونی کنند که ایران هزینه‌های بسیار زیادی را خلاف نظر شهروندانش در سوریه می‌کند. هزینه‌هایی که می‌تواند به آبادانی ایران کمک زیادی کند. این ادعا در حالی است که آنان هرگز به نقش محور عربی- غربی که عامل اصلی ایجاد بحران در محور مقاومت است اشاره نمی‌کنند و از هزینه‌های میلیاردی که در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، سخنی به میان نمی‌آورند. علاوه بر این، نکته دیگری که همواره دستگاه‌های تبلیغاتی آنان از دید مخاطبان خود پنهان می‌کنند، موضوع خطوط قرمز ایران در منطقه است. خطوطی که مهم‌ترین نقطه آن امنیت کشور ایران است و اگر امروز به کمک دولت قانونی سوریه رفته، به دلیل تأمین امنیت خود و پیشگیری از گسترش دامنه جنگ به سرزمین‌های خود است.

 

از این رو، حضور گسترده عمومی در راهپیمایی 22‌بهمن به نوعی تأییدکننده سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی به ویژه در موضوع سوریه است. همچنین این حضور می‌تواند باعث دلگرمی نیروهایی شود که این روزها در خط مقدم جنگ با تروریست‌ها حضور دارند.

 

 سوم، انتخابات

اما در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفند که در آن قرار است نمایندگان ملت در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از سوی مردم مشخص شود نیز موضوع دیگری است که برای کشور اهمیت زیادی دارد. بر این اساس حضور عمومی در راهپیمایی 22 بهمن که فاصله زمانی کمی تا انتخابات هفتم اسفند دارد، می‌تواند برآوردهای مهمی را در خصوص میزان مشارکت در انتخابات نمایان سازد. این در حالی است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان نمادی از مردمسالاری نظام محسوب می‌شده و مشارکت گسترده در این رویداد سیاسی نه تنها تعیین‌کننده آینده کشور است، بلکه می‌تواند مهر تأییدی بر مقبولیت عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام مردمسالار منطقه بزند. اگرچه این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مردم نباید اجازه دهند راهپیمایی 22 بهمن به عنوان یک جشن ملی رنگ و بوی دسته‌بندی‌های سیاسی و جریانی را به خود بگیرد.

 

حضور در کلام بزرگان

اما در واکاوی علت حضور پرشور سالانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تنها به گفته‌ای از امام راحل بسنده می‌کنیم. امام خمینى قدس سره مى‏فرماید: «تذکر به «ایام‌الله‏» که خداوند متعال به آن امر فرموده است، انسان‌ساز است. قضایایى که در ایام‌الله رخ داده است، براى تاریخ و انسان‏ها در طول تاریخ آموزنده و بیدار‌کننده است. حوادث بزرگ تاریخ که قرآن مجید هم از بعضى از آنها یاد کرده است، سرمشقى پربرکت ‏براى ساختن جامعه‌ها و اشخاص و جامعه عصر ما که عصر انقلاب است و در کشور ایران که کشور انقلاب و شاهد بسیارى از حوادث بزرگ که باید آنها را ایام‌الله محسوب کنیم و به ذکر آنها و تذکر آن ایام بپردازیم که براى ملت قهرمان و مجاهدان سلحشور، درس انقلاب است‏

 

حال همه دنیا به ایران چشم دوخته‌اند تا ببینند که پس از گذشت 37 سال از انقلاب و درست در روزهایی که دشمنان کشور می‌خواهند ایران را زانوزده تصویر کنند، مردم ایران چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند. بی‌شک این حضور نه فقط برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب است، بلکه حرکتی است برای دفاع از دستاوردهای مهم انقلاب که این روزها چشم طمع بسیاری از دشمنان به دنبال آن است.

 

از سوی دیگر راهپیمایی عظیم 22 بهمن، زمانی است برای لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب و اثبات آنکه ایرانیان زیر بار حرف زور نمی‌روند و پاسخ تحقیرکنندگان را با ضربه سهمگین خود خواهند داد. این درست نکته‌ای بود که رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار سال گذشته خود با کارکنان نیروی هوایی به آن اشاره کردند و فرمودند: «ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی‌رود و پاسخ هر تحقیر‌کننده‌ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد./998/102/ب3

منبع : روزنامه جوان

 

ارسال نظرات