۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۶۴۶
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

برخی به نام تعامل با دنیا آرمان استکبار ستیزی را زیر سؤال می برند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نظر عقلانی استکبار جهانی دشمن همه ملت ها و همه انسان های روی زمین است، از این که برخی به نام و بهانه تعامل با دنیا، آرمان استکبار ستیزی ملت و انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال می برند انتقاد کرد.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مبارزه با استکبار را یکی از آرمان های بزرگ و مهم انقلاب اسلامی دانست و ضمن تبیین مبانی دینی و عقلانی استکبار ستیزی، گفت: آیه آخر سوره فتح می فرماید که پیامبر فرستاده خدا است و اوصاف آنها را ذکر می کند.


وی افزود: نخستین صفتی که در این آیه ذکر شده اشداه علی الکفار است یعنی استکبار ستیزی اولین ویژگی است که قرآن مجید برای یاران و پیروان پیامبر یاد می کند و می فرماید در تورات نیز این مسأله بیان شده است؛ بنابراین آیات فراوانی وجود دارد که این حقیقت را بیان می کند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که از نظر عقلانی استکبار جهانی دشمن همه ملت ها و همه انسان های روی زمین است، اظهار داشت: خوی استکباری با حقوق مردم و عدالت سازگار نیست؛ از این رو عقل انسان می گوید اگرملتی می خواهد آزاد، مستقل، رو به رشد و خودکفا باشد باید استکبار ستیز باشد.


وی به عواقب کنارگذاری اصل استکبار ستیزی اشاره کرد و ادامه داد: اگر استکبار ستیزی کنار گذاشته شود به یقین هر کشوری رو به افول رفته، وابسته شده و در برابر نظام استکباری ذلیل خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با انتقاد از جریاناتی که به بهانه تعامل مسأله استکبار ستیزی را زیر سؤال می برند، ابراز داشت: افرادی که اینگونه عمل می کنند چه آگاهانه و چه ناخود آگاه باشد باید بدانند که در زمین شمن بازی می کنند.


وی عنوان کرد: با این کار آسیب و زیان های برای نظام، مردم و عزت واقتدار کشور به وجود می آید و این افراد نمی توانند روز قیامت عذر بیاورند، این افراد باید در روش خود بازنگری کنند؛ این افراد یا غرب یا نشناختند یا ملت ایران را نمی شناسند و یا این که دشمی غرب باورشان نیامده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید دشمن همواره با مسلمانان خواهد جنگید تا اگر بتواند آنها را از دین برگردانند، استکبار دشمن دین است و باید به شکل جدی استکبار ستیزی را ادامه داد وگرنه باید تن به خواسته های دشمن بدهیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات