۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۵۶۴۰
رییس مؤسسه بهداشت معنوی:

معنویت لیبرال مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مظاهری سیف با بیان این‌که امروز ده‌ها سازمان معنویت زیر نظر لیبرال سرمایه‌داری در دنیا فعال هستند و حرکت به سوی معنویت خاص را مدیریت می‌کنند، گفت: معنویت لیبرال یک مسأله جدی است که در حوزه و دانشگاه توجه چندانی به آن نمی‌‌شود.
حميد رضا مظاهري سيف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رضا مظاهری سیف رییس مؤسسه بهداشت معنوی در نشست علمی با موضوع معنویت لیبرال و تقابل آن با انقلاب اسلامی که بعد از ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امروز معنویت لیبرال یک مسأله جدی است که در حوزه و دانشگاه توجه چندانی به آن نمی شود.
 
وی افزود: شعار اصلی معنویت لیبرال ها این است که می گویند من یک معنوی هستم نه دینی و معنویت لیبرال را یک معنویت فرا دینی می دانند و خود ادیان را تفسیر می کنند و معنویت خود را سرچشمه همه ادیان می دانند.
 
رییس مؤسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: معنویت لیبرال بر چند اصل اساسی از جمله خدا را قدرت درونی می دانند و باور نکردن این قدرت علت همه مشکلات بشر است، کشف قدرت درونی با انواع مدیتیشن و یوگا ممکن است، با تفکر مثبت و احساسات خوش می توان نیروی درونی را فعال کرد و به آرزوها نزدیک شد، ثروتمندان و قدرتمندان خدای درون را فعال کرده اند، خدای درون قابل شکوفایی و مؤنث است و زنان می توانند جامعه را بر مبنای عشق، صلح و لذت به شکوفایی معنوی برسانند، استوار است.
 
وی اظهار داشت: در حیات دنیا چون ماهیت آن بر سلطه گری استوار است تمایل دارند که به هر چیزی که دوست دارند مسلط شوند و به طور طبیعی کسانی که دسترسی به امکانات پیدا کنند ظالم می شوند و دیگران که امکانات ندارند مظلوم واقع می شوند.
 
حجت‌الاسلام مظاهری سیف ابراز داشت: گاهی دین و معنویت به کمک سلطه گری در می آیند و آن دینی است که تقدس و معنویت را از سیاست جدا می داند و در این دین انسان مقدس کسی است که نباید به دین نزدیک شود.
 
وی با اشاره به اهمیت دین و معنویت در زندگی انسان ها گفت: همه انسان ها در زندگی خود نیاز به معنویت دارند و اگر این نیاز در جامعه ای پاسخ داده نشود آرام آرام مردم آن جامعه رنج می برند و نسبت به آن نظام که معنویت را انکار می کند قیام می کنند.
 
حجت الاسلام مظاهری سیف عنوان داشت: وقتی کشورهای غربی متوجه شدند که در هر جامعه معنویت باید باشد به سراغ یک معنویت هماهنگ و لیبرال رفتند و به طور جدی وارد آن شدند و امروز ده ها سازمان معنویت زیر نظر لیبرال سرمایه داری در دنیا فعال هستند و حرکت به سوی معنویت خاص را مدیریت می کنند.
 
رییس مؤسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: امروز بازگشت دنیا به سوی دین نباید موجب خوشحالی ما شود چرا که این بازگشت تفسیر درست از دین نیست و آن معنویت و دینی که انبیاء فرمودند نیست و اسلامی که مطرح می شود اسلام عقیم شده و غیر مؤثر در امور سیاسی است./1325/پ202/ی
ارسال نظرات