۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۵۶۲۰
رییس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات برای مقابله با اهداف غربی‌ها

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان این که مشارکت در رأی‌گیری یکی از وظایف عموم ملت اسلامی است، گفت: در شرایط امروز منطقه حضور در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت در انتخابات 7 اسفند ماه به سبب تحلیل خبرنگاران خارجی در رسانه‌های غربی ضروری است.
حجت الاسلام محرابي، مسؤول دفتر نظارت شوراي نگهبان خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محرابی، رییس هیأت بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی، امشب در مسجد عمار یاسر با بیان این که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم پیش از انقلاب و هم پس از آن، نقش تعیین کننده ای را در انقلاب اسلامی داشته است، اظهار کرد: یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی بوده و توانسته استقلال خود را با نیرو های مومن و متدین حفظ کند.


وی ادامه داد: ارتش امروز ایران در دنیا، ارتشی سربلند، با عزت و مکتبی است، در حقیقت بیان دستاورد های امروز انقلاب اسلامی برای نسل جوان در جهت تداوم ارزشهای نظام اسلامی ضروری است، همچنین  7 اسفند ماه سال جاری  انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در پیش است و اوج حضور مردم پای صندوق های رای انتظار می رود.


رییس هیات بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان این که مشارکت در رأی‌گیری یکی از وظایف عموم ملت اسلامی است، تصریح کرد: در شرایط امروز منطقه حضور در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت در انتخابات 7 اسفند ماه واجب کفایی است، زیرا که خبرنگاران خارجی در رسانه های خود بر این مبنا تحلیل و تفسیر می کنند و حضور مردم بی شک بازدارنده از شیطنت غربی‌ها است.


حجت الاسلام محرابی با اشاره به تقویت پایه های نظام اسلامی با اوج حضور مردم در این انتخابات، یادآور شد: از خراسان رضوی برای مجلس شورای اسلامی 18 نفر و برای خبرگان رهبری 6 نفر راهی می شوند تا برای مجلس دهم ایفای نقش کنند، از این تعداد برای خراسان رضوی 854 نفر ثبت نام کرده اند و این تعداد در سال 90  تعداد 376 نفر بوده است و رشد 2.5 برابری در این جریان به خوبی مشاهده می شود.


وی با بیان این که در کل کشور بالغ بر 12 هزار نفر برای این انتخابات ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: این تعداد باید در هفت روز توسط شورای نگهبان تایید یا رد صلاحیت شوند و  این کاری بسیار سخت و عملا غیر ممکن است، شورای نگهبان نیز برای کسانی که دارای اسناد قطعی هستند، تایید یا رد صلاحیت را اعمال اما برای سایرین که نسبت به آنها شناخت کاملی ندارد، عدم احراز ثبت می کند.


رییس هیات بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان این که مبانی رد صلاحیت عدم احراز شرایط قوانین مجلس است، خاطر نشان کرد: بند اول این شرایط، اعتقاد و التزام عملی به اسلام  و قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده و برخی از کاندیداها به سبب خلاف در برخی از دستورات شرع اسلام و بی عفتی رد صلاحیت شده اند.


حجت الاسلام محرابی با بیان این که عده ای به سبب بند 11 ماده 30 قانون اساسی به سبب محکومیت، کلاهبرداری، سوء استفاده مالی و امثالهم رد صلاحیت شده اند، افزود: برای شورای نگهبان باید سلامت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کاندیدا محرز شود و رد صلاحیت شدگان باید بدانند قانون اساسی بر مبنای انطباق با اسلام عمل کرده و شورای نگهبان در این زمینه سنگر ویژه ای است.


وی با بیان این که به کاندیداهایی که خرج زیادی برای تبلیغات خود می‌کنند، نباید اطمینان کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانی می فرمایند که به مراکز قدرت و ثروت رای ندهید زیرا که عده ای به سبب بدهی و برای رفع آن به نمایندگی روی می آورند؛ همچنین وزارت اطلاعات و نهاد های ذیربط در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هیچ گاه جناحی عمل نمی کنند، همه مسلمان هستیم و باید بر پایه دین اسلام و پاسخگویی به اعمال خود در روز قیامت گام برداریم.


رییس هیأت بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان این که  ما به اعتراض کاندیداهایی که تصور می کنند، گرایش فکری آنها  سبب رد صلاحیتشان شده است، پاسخگو هستیم، تصریح کرد: آیت الله جنتی در بیانی اعلام کرده اند که باید بی طرف عمل کرد زیرا که روز قیامتی در پیش است، از طریق قانون اساسی باید پیگیر انتخابات باشیم.


حجت الاسلام محرابی در پایان با بیان این که نظارت شورای نگهبان به صورت استصوابی و عام است، تأکید کرد: در مجلس ششم عده ای در زمینه برخی از لایحه های صادر شده تحصن کردند و به سبب استعفای چندین تن از مسوولین دو قوه،  کشور در خطر فروپاشی قرار گرفت، امروز باید با عدالت کارشناسان برای انتخابات موفق آماده شویم، همچنین در انتخابات پیش رو نمایندگان معتقد و ملتزم به اسلام در راه خداوند متعال تایید صلاحیت شده و امید داریم انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم./864/
202/ب2

ارسال نظرات