۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۵۶۰۸
عضو مجلس خبرگان:

سپردن مسؤولیت نظام به افراد فاقد صلاحیت ضایع کردن ظرفیت‌های نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به پروژه نفوذ برخی از جریان‌ها به ارکان نظام گفت: اگر نظام اسلامی، سمتی را به کسی واگذار کند که انقلاب را نمی‌شناسد یا آن را قبول نداشته باشد، این ضایع کردن ظرفیت‌های نظام اسلامی است و خطرهای بسیاری دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت‌: انقلاب اسلامی از بزرگترین پدیده‌ها و انقلاب‌های قرن حاضر بوده است و طبق گفته برخی از اندیشمندان غربی، تمام توطئه‌های آمریکا به این دلیل است که عظمت انقلاب اسلامی در داخل و خارج از ایران درک نشود.

 

وی به سیاهنمایی رسانه‌های غربی درباره انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: کشورهای غربی با توطئه‌ چینی برای نابودی انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرده‌اند و در مواقعی برای رسیدن به اهدافشان به احتمالات نیز دلخوش کرده و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از آخرین توطئه‌های کشورهای غربی، تأسیس و حمایت از گروه‌های تکفیری همچون داعش، القاعده و طالبان است؛ تا بخشی از عظمت انقلاب ایران را با این گونه سیاهنمایی‌ها درباره اسلام بپوشانند.

 

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی تمام معادلات کشورهای غربی را به هم ریخت و انفجار نور بودن آن از این جهت است که مقدمه‌سازی برای آن نشده بود و به یکباره چشم دنیا را خیره کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به پروژه نفوذ برخی از جریان‌ها به ارکان نظام تصریح کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست، کسی که نظام اسلامی را نمی‌شناسد یا اصل آن را قبول ندارد به ارکان نظام دسترسی پیدا کند.

 

وی تأکید کرد: اگر نظام اسلامی، سمتی را به کسی واگذار کند که انقلاب را نمی‌شناسد یا آن را قبول نداشته باشد، این ضایع کردن ظرفیت‌های نظام اسلامی است و خطرهای بسیاری دارد.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سپردن نظام به دست افرادی که صلاحیت ندارند، همانند سپردن تفنگ به دست کسی است که میان تفنگ با چوب دستی فرقی نمی‌گذارد و این مسأله بسیار خطرناک است، زیرا افزون بر این که استفاده درست نمی‌تواند داشته باشد،‌ احتمال دارد از آن سوء استفاده کند.

 

وی حفظ دستاوردهای انقلاب را مهم خواند و یادآور شد: باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی مراقبت شود و ارکان نظام به دست افرادی سپرده شود که صلاحیت و شایستگی لازم را داشته باشند./908/ت302/ج

ارسال نظرات