۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۶۰۵
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

فرماندهی جریان فکری فرهنگی جامعه از شؤون ولی دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران با بیان این‌که فرماندهی جریان فکری فرهنگی جامعه از شؤون ولی دین است، گفت: در تداوم جریان ولایت ائمه اطهار(ع) در دوران غیبت، ولی فقیه، ولایت، راهبری و علمداری فرهنگ جامعه را برعهده دارد.
مدير مدرسه باقرالعلوم تهران نشست رويش فرهنگ رويش فرهنگ رويش فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین اختتامیه سطح چهارم دوره تخصصی «رویش فرهنگ» عصر امروز در تالار اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.


حجت‌الاسلام طاهری، دبیر علمی سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» در این مراسم، هدف از برگزاری این دوره را بررسی مدیریت فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به منظور فعالیت اثرگذار در جامعه عنوان کرد.


وی اظهار کرد: بدین منظور، مطالعاتی پیرامون پژوهش‌های نظری بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب آغاز و در ادامه شیوه های تحقق منویات رهبری با حضور اساتیدی که کار مطالعاتی متمرکز و تجربه عملی در این حوزه داشتند، برای فعالان و مدیران فرهنگی حاضر در نشست تبیین شد.


مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) تهران با اشاره به همکاری آستان های مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در برگزاری دوره رویش فرهنگ، خاطرنشان کرد: از آستان های مقدس به عنوان مراکز محوری فعالیت فرهنگی که به علمداران جریان فرهنگ دینی انتصاب دارند، انتظار می رود نقشی را بر عهده گیرند که اگر آن امامزاده یا معصوم شخصا حضور می داشتند، همان نقش را ایفا می کردند.


 حجت الاسلام طاهری افزود: این که آستان های مقدس متقبل برگزاری این دوره شده اند، بسیار ارزشمند و نشان دهنده اعتقاد آنان به فرماندهی جریان فکری فرهنگی در جامعه توسط اولیای دین است.


وی تصریح کرد: در تداوم جریان ولایت ائمه اطهار(ع) در دوران غیبت، ولی فقیه به دلیل تجربه ارزشمند و فهم عمیق مسائل فرهنگی، ولایت، راهبری و علمداری فرهنگ جامعه را برعهده دارد.

 

جریان فرهنگی جامعه زمانی به سرانجام مطلوب می رسد که فرماندهی واحد داشته باشد
دبیر علمی سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» ادامه داد: بر این اساس، فعالان فرهنگی باید این اصل را بپذیرند که جبهه فرهنگی انقلاب تنها در صورتی شکل می گیرد و جریان فرهنگی جامعه به سرانجام مطلوب می رسد که راهبری کل قوای فرهنگی جامعه به دست یک فرمانده واحد که ولی دین است، باشد.


این گزارش حاکیست در پایان این مراسم از مجید قدرتی، زهرا شریعتی و روح الله همدانی به عنوان نفرات برتر چهار سطح دوره تخصصی رویش فرهنگ تجلیل شد.


گفتنی است، سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» به همت شورای فرهنگی بیت رهبر معظم انقلاب با همکاری آستان های مقدس حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در چهار سطح با عناوین شناخت مفهوم و ابزارهای کار فرهنگی، قالب های کارآمد فرهنگی، اصول و شیوه های مدیریت فرهنگی و شناخت فرآیند مطلوب تحول فرهنگی از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه امسال در مشهد برگزار و به پذیرفته شدگان آزمون های این دوره از سوی دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، گواهی علمی مدیریت فرهنگی اعطا شد./930/202/ب2

ارسال نظرات