۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۶۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

هرمزگان در زمینه موقوفات قرآنی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در زمینه موقوفات قرآنی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: ضروری است تا واقفان توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی امروز طی نشستی با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، ملی، استانی و شهرستانی از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: برگزاری مراحل شهرستانی و استانی قرآن کریم در بقاع متبرکه و همچنین اعزام قرآن آموزان به اردو را از دیگر فعالیت‌های اداره کل اوقاف هرمزگان برشمرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به جایگاه ویژه کشوری استان هرمزگان در زمینه بقاع متبرکه و موقوفات اشاره کرد و ابراز داشت: استان هرمزگان در زمینه موقوفات قرآنی از وضعیت خوبی برخوردار نیست، ضروری است تا واقفان توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به عنوان یکی از سیاسیت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه بیان ‌داشت: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور یکی از رهنمودهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که اداره کل اوقاف به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: 7 هزار و 560 نفر در هرمزگان در سال جاری با شرکت در دوره‌های اوقاف، موفق به حفظ یک جزء شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به کسب رتبه کشوری توسط حافظان هرمزگانی گفت: گرایش روز افزون افراد به ویژه نوجوانان و جوانان به سمت حفظ کلام وحی نشان می دهد که حفظ قرآن، جایگاه خود را در استان پیدا کرده است./851/203/ب2

ارسال نظرات