۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۴۶۱
امام جمعه موقت هرمز:

افزایش بی‌رویه طلاق و فروپاشی نهاد خانواده نتیجه پیروی از سبک زندگی اروپایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت هرمز سبک زندگی اسلامی با زندگی اروپایی را بسیار متفاوت دانست و گفت: اگر زوجین ایرانی، سبک زندگی اروپایی را الگوی خویش قرار دهند، نتیجه آن افزایش بی‌رویه طلاق و فروپاشی نهاد خانواده خواهد بود.
افزایش بی‌رویه طلاق و فروپاشی نهاد خانواده نتیجه پیروی از سبک زندگی اروپایی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عبدالحمید گلزاری امام جمعه موقت هرمز، امروز صبح در همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی که به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز برگزار شد، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی الگوی مترقی برخاسته از آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی است که باید در حوزه های رفتاری اندیشه، اخلاق نهادینه شود.

 

وی افزود: زنان به عنوان نیمی از جامعه باید با شناختن ابعاد سازنده فرهنگ دینی ایرانی، سبک زندگی خانوارها را از رویکرد مادی و مصرف گرایی به سمت تولید فکر، صرفه جویی و ارزشمداری سوق دهند.

 

امام جمعه موقت هرمزبا بیان اینکه الگوی مسلم سبک زدگی ایرانی و اسلامی، منش و اندیشه حضرت فاطمه زهرا (س) است خاطرنشان کرد: در سالی که با عناوین فرهنگ و اقتصاد و مدیریت جهادی نام گرفته زنان باید در تمام صحنه ها هوشیارانه حضور داشته و با تأسی از سیره فاطمی نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام گلزاری با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: زنان در پیروز انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و تعیین کننده ای داشتند و امروز نیز این نگاه ایثارگر، حامی ولایت، متعهد و تحول آفرین باید در جامعه برجسته سازی شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی هرمز افزود: مشارکت آگاهانه زنان در ارتقای جایگاه عفاف و حجاب و تربیت نسل فهیم و متعهد دو نقش مهم و اساسی دیگر زان است که عمل به آن مصداق لبیک به مدیریت جهادی رهبر است.

 

گلزاری ادامه داد: زنان ایران به برکت انقلاب اسلامی توانستند جایگاه اصلی را بیابند و نگاه ابزاری به زن به نگاه ارزشی و شایسته سالاری تغییر یافت.

 

وی ادامه داد: امروز زنان کشور پابه پای مردان در تمام صحنه های علمی، سیاسی و بنگاه های اقتصادی حضور دارند و در پیشرفت کشور کمک می کنند و این افتخاری در کارنامه جمهوری اسلامی است .

 

حجت الاسلام گلزاری اظهار داشت: انسان خلق نشده که مسیر افقی زنده بودن را طی کند بلکه انسان باید در مسیر عمودی زندگی با بهره جستن از کمال از زمین به عرش رود و این وجه تمایز انسان با دیگر موجودات زنده است.

 

امام جمعه موقت هرمز تصریح کرد: پیامبران آمدند تا با انفجار و فکر جدید در جامعه انسان را به سوی بالا حرکت دهند.

 

وی درباره سبک زندگی گفت: بهترین سبک زندگی که انسان را به اوج می‌رساند، سبک زندگی اسلامی است که با ازدواج آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام گلزاری تصریح کرد: در اسلام نیز آمده است هیچ یک از مرد یا زن به تنهایی کامل نیست مگر اینکه یکدیگر را درک کنند و در ازدواج باید مرد و زن با یکدیگر ترکیب شوند.

 

وی گفت: در قرآن مسأله ازدواج از مهم‌ترین اصول زندگی است و در ازدواج باید شرایطی مانند نوع نگرش هر فرد نسبت به دین، تناسب خانواده‌ها، تناسب سنی و عشق و علاقه نسبت به یکدیگر و فرهنگ باید در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه موقت هرمز بیان داشت: داشتن یک زندگی ممتد همراه با عشق و علاقه سبب ایجاد نشاط در زندگی خواهد شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی هرمز گفت: پایه‌های زندگی سالم در اسلام، بسیار مجلل، باشکوه و مستحکم بنا شده که رعایت آن سبب دوام زندگی زوجین می‌شود.

 

حجت الاسلام گلزاری اظهار کرد: همچنین سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی اروپایی را بسیار متفاوت دانست و اظهار کرد: اگر زوجین ایرانی، سبک زندگی اروپایی را الگوی خویش قرار دهند، نتیجه آن افزایش بی‌رویه طلاق و فروپاشی نهاد خانواده خواهد بود./851/203/ب3

ارسال نظرات