۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۱۵۴۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی واقعی از دیدگاه قرآن التزام به توحید است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این که از دیدگاه قرآن دینداری سبب حیات و زنده بودن می شود، گفت: امام خمینی(ره) خود را محو در توحید کرد و خداوند هم به او حیات طبیه بخشید و توانست انقلاب ره به پیروزی برساند.
حجت الاسلاو دادسرشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دادسرشت، مدیر گروه معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه، امشب در سلسله نشست‌های بصیرت سیاسی که در مسجد امام صادق(ع) پردیسان قم برگزار شد، با بیان این که قرآن چند نوع حیات را برای جهان ذکر می‌کند، اظهار داشت: در اوج همه حیات ها حیات طیبه است که ویژه مقربان درگاه خداوند است و هدیه ای است که خداوند به بندگان خاص خد عنایت می‌کند.


وی با اشاره به این که در قرآن از معارف دین به عنوان حیات طیبه نام برده شده است، افزود: انسانها گمان می کنند که حیات به معنی زندگی در این دنیا است، در حالی که حیات واقعی زمانی است که معارف الهی را بپذیرند زیرا خداوند حیات را در دین قرار داده است و هرک به دین ملتزم باشد به حیات طیبه خواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام دادسرشت عمل صالح بدون ایمان را بدون اثر و پاداش در آخرت دانست و خاطرنشان کرد: رسیدن به حیات و توحید واقعی بسیار سخت است و خداوند هم در قرآن تأکید می‌کند که اکثر مؤمنان مشرک هستند و اعمال صالح را به نیت اهداف دنیوی انجام می‌دهند که ب آن شرک خفی می‌گویند.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) خود را محو در توحید کرده بود، ابراز داشت: خداوند هم به امام خمینی(ره) حیات طیبه بخشید و قدرت رهبری انقلاب را داد و توانست حکومت چند هزار ساله سلطنتی را که حمایت تمام جهان را به دنبال داشت سرنگون کند و جوانانی که در دامن غرب بزرگ شده بودند و حتی امام خمینی(ره) را ندیده بودند را شیفته خود کند و انقلاب را به پیروزی برساند.


مدیر گروه معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به این که خداوند محبت امام خمینی(ره) را در قلوب جوانان و حتی نظامیان ارتش شاهنشاهی انداخته بود، اظهار داشت: در جریان انقلاب جز عده معدودی از نیروهای امنیتی شاه اکثر نظامیان هم با انقلابیون همکاری می‌کردند و عکس‌های امام خمینی(ره) را به همراه داشتند.

 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای به نقل از سید یونس بزاز، از بازاریان معتمد تهران پرداخت و گفت: در زمان رضا شاه که به خاطر مبارزه با روحانیت مانع رسیدن وجوهات به قم می‌شد و به مردم و روحانیت ظلم می‌کرد شیخ عبدالکریم حائری به یکی از بازاریان تهران که با پای پیاده از مسیر کویر برای ایشان وجوهات آورده بود فرمودند زمانی خواهد رسید که روح الله خواهد آمد و این ظلم ها را ریشه کن خواهد کرد؛ وی نقل می کرد که وقتی امام خمینی(ره) را دیدم به یاد آن جمله شیخ عبدالکریم افتادم و فهمیدم که منظور ایشان از روح الله امام خمینی(ره) است./843/202/ب2

ارسال نظرات