۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۱۵۲۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

وحدت شیعیان و اهل سنت ایران مرهون تلاش علمای شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وحدت، انسجام و همبستگی ستودنی موجود در بین شیعیان و پیروان اهل سنت ایران، مرهون تلاش و زحمات علمای شیعه و سنی است.
حجت الاسلام خادمي- ديدار با روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، با تأکید بر تلاش در راستای تقویت و ارتقای وحدت و انسجام در جامعه از سوی روحانیان، اظهار کرد: روحانیان شیعه و سنی در محافل و مجالس مذهبی و مناسبت های ویژه از جمله ایام الله دهه فجر، باید تلاش کنند وحدت بین پیروان فرق و مذاهب اسلامی بیش از گذشته افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه با انجام این گونه تلاش ها، اکنون وحدت مناسبی بین شیعیان و اهل سنت ایران اسلامی حکمفرما است، افزود: درواقع وحدت، انسجام و همبستگی ستودنی موجود در بین شیعیان و پیروان اهل سنت ایران، مرهون تلاش و زحمات علمای شیعه و سنی است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به نقشه‌های دشمنان در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان، خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از همه ابزارها و روش های موجود در پی ایجاد تفرقه و نزاع در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی، بدنام کردن دین مبین اسلام و رواج اسلام‌هراسی در دنیا هستند به همین دلیل همه مسلمانان وظیفه دارند در برابر این گونه اقدامات دشمنان، عکس‌العمل مناسب و معقول داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در این میان روحانیان و علمای دینی اعم از شیعه و سنی به عنوان قشر هدایت‌گر و مؤثر جامعه وظیفه دارند با روشن‌گری و آگاهی‌بخشی خود در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی بین پیروان فرق مختلف، نقشه های شوم دشمنان برای اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان را خنثی کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیان شیعه و سنی در این زمینه وظیفه شرعی و انسانی دارند، افزود: با وجود اینکه همه مردم و اقشار مختلف برای تقویت وحدت و انسجام اسلامی وظیفه دارند اما در این میان رسالت روحانیان بیش از سایر اقشار است.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: کسانی که آگاهانه و یا ناآگاهانه با دشمنان همراستا شده، مسائل تفرقه‌انگیز را مطرح  کرده و به جای تقویت وحدت در پی تسویه حساب های دینی و سیاسی هستند؛ در واقع تیشه به ریشه اسلام می زنند و در مسیر اهداف دشمنان گام بر می دارند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وظایف روحانیان مستقر و طرح هجرت، بر لزوم افزایش و گسترش شبکه تبلیغی در مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان که با تاکتیک ها و ابزارهای مختلف، هر روز جبهه جدیدی علیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایجاد می کنند، روحانیان مستقر و طرح هجرت نقش مهمی در راستای خنثی کردن این هجمه‌ها دارند.

 

وی با بیان اینکه ارتقای معنویت و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و تبعیت مردم از آموزه‌های امامت و ولایت می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع تبلیغ در نظام تربیتی اسلام نقش محوری دارد به گونه‌ای که در آیات قرآن و سیره و سخن رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) تبلیغ و نقش آن در گسترش و پاسداری از مرزهای عقیدتی و باورهای وحیانی اسلام، جایگاه والایی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس از روحانیان و مبلغان دینی انتظار می رود با درک نقش و جایگاه خطیر خود، با استفاده از منبع عظیم معرفتی و بصیرتی اسلام، برای هدایت معنوی و ارتقای بعد دینی جامعه تلاش مستمری داشته باشند./9314/202/ب3

ارسال نظرات