۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۲۳۰
حجت الاسلام حسینی اراکی:

پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ ترین حادثه قرن معاصر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ ترین حادثه قرن معاصر است.
حجت الاسلام حسيني اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی کارشناس دینی امشب در پنجمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان مسجد کانون انقلاب اسلامی که به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در مسجد الزهراء(س) برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ ترین حادثه قرن معاصر است.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی یکی از اعجاب آورترین حادثه قرن معاصر است بلکه می توان گفت که انقلاب اسلامی بزرگترین معجزه ای است که در قرن معاصر در عالم خلقت اتفاق افتاده است؛ امروز در قوی ترین دانشگاه ها و پژوهشکده های دنیا انقلاب اسامی ایران به طور ریز و دقیق مورد پژوهش قرار می گیرد تا از ماهیت و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار دهند.
 
حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: دشمنان در تلاش هستند تا ارکان و شاخصه های انقلاب اسلامی را متزلزل کنند و با این وجود دوستداران انقلاب باید ویژگی ها، ارکان انقلاب اسلامی را رصد و ارزشیابی کنند و اگر این کار نشود به یقین دشمن جوانان را از شاخصه های انقلاب دور می کند.
 
کارشناس دینی تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان انقلاب اسلامی که از دیگر انقلاب های دنیا متمایز می کند دین، مذهب و معنویت است چرا که سایر انقلاب بر مبنای مادیات و دنیاگرایی بوده و به خاطر رسیدن به قدرت و ریاست و ثروت انقلاب کرده اند.
 
انقلاب اسلامی جایگاه اصلی مساجد را احیا کرد
وی با اشاره به اهمیت دین و مذهب در امور زندگی خاطر نشان کرد: امروز یکی از اهداف مشترک مستکبران و استعمارگران دور کردن دین، مذهب، ایمان و معنویت از صحنه زندگی مردم است و اگر هم باشد فقط اسم آن باشد چراکه تنها چیزی که می تواند در مقابل استکبار سینه سپر کند دین و معنویت است.
 
حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: یکی از مهمترین دلیلی که انقلاب اسلامی را یک انقلاب دینی و معنوی معرفی می کند این است که انقلاب اسلامی از مکان هایی مانند مساجد و حوزه های علمیه شکل گرفت که مرکز معنویت بودند.
 
کارشناس دینی ابراز داشت: مساجدی که  درزمان قبل انقلاب بودند طبق سنت نبوی و دین نبودندو از آن رسالت واقعی خود دور بودند و این انقلاب بود که جایگاه اصلی مساجد را احیاء کرد و مسجد جایگاه تعاون و همکاری شد.
 
دشمن در تلاش تضعیف ایمان مردم و ولایت فقیه است
وی گفت: دشمن وقتی که از جنگ سخت و محاصره اقتصادی ناامید شد با توسل به جنگ نرم قصد دارد پنج چیز را از بین ببرد که اولین آن  گرفتن ارزش های انقلاب اسلامی و تبدیل آن به ضد ارزش، دوم از بین بردن بینش ها، باورها و اعتقادهای جوانان، سوم تغییر گرایش ها و علاقه ها نسبت به انقلاب و ارزشهای اسلامی، چهارم  بی ارزش نشان دادن اخلاق و پنجم که از همه مهمتر است از بین بردن رهبران دینی است.
 
حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: امروز بیشترین حمله از طرف دشمن  روی دو مطلب ایمان و ولایت فقیه است و دشمن در تلاش است تا امام و رهبری را تحریف کند و آن را به عنوان دیکتاتور معرفی کند.
 
امروز وظیفه انقلابی ها حضور در صحنه ها است
کارشناس دینی خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما در مقابل انقلاب اسلامی حضور در صحنه ها است تا مردمی بودن انقلاب را ثابت کنیم چرا که حضور مردم در صحنه ها از روی تکلیف است و دشمنان از این حرکت مردم وحشت دارند.
 
وی اظهار داشت: شرایط امروز جهان اسلام مانند جنگ صفین امیرالمؤمنین(ع) است و جنگ صفین امروز در سوریه است چرا که اگر امروز انقلاب و تشییع در سوریه پیروز شود مطمئنا اسلام ناب در جهان فرمانروایی می کند.
 
حجت الاسلام حسینی اراکی عنوان کرد: امروز در مقابل اسلام ناب اسلام های دروغین را علم کردند چرا که به دنبال جایگزین کردند خلافت به جای ولایت هستند./1325/پ202/ج
ارسال نظرات