۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۲۲۹
ایزدی در نشست گرامیداشت دهه فجر در قم:

اهرم بازی در حوزه امنیت ملی برای دشمن فراهم نکنیم/ برخی نمایندگان مجلس ششم کارمند کنگره آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که شایسته نیست اهرم بازی در حوزه امنیت ملی برای دشمن فراهم کنیم، گفت: آمریکا در برنامه دراز مدت خود قصد دارد که پس گرفتن اهرم های قدرت ایران که نظام را ضعیف می کند برنامه براندازی نظام را اجرایی کند.
فؤاد ايزدي در گراميداشت دهه فجر در قم فواد ايزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی امشب در ششمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، با اشاره به موضوع رابطه ایران با آمریکا گفت: آمریکا برنامه میان مدتی برای از بین بردن اهرم های قدرت ایران برنامه ریزی کرده است.


وی افزود: یکی از اهرم های قدرت ایران انرژی هسته ای است که اکنون دشمن تصور می کند که این قدرت را محدود کرده چون می ترسد ایران بمب اتم بسازد، گرچه ایران هیچگاه به سوی چنین کاری نمی رود اما آنها از این مسأله هراس دارند.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که برنامه های موشکی و تسلیحاتی کشور از دیگر اهرم های قدرت نظام است، اظهارداشت: خوشبختانه سپاه و ارتش در این زمینه خوب فعالیت کرده اند و دلیل عدم حمله آمریکا به کشور همین قدرت دفاعی است.


وی ادامه داد: یک روز پس از اجرای برجام آمریکا تحریم هایی علیه برنامه موشکی ایران وضع کرد تا سطح توانمندی ایران بیش از وضع موجود نشود، بر اساس قطعنامه 2231 ایران حق ندارد به هیچ جای جهان اسلحه ارسال کند، وضع این مسأله برای این است که می ترسند ایران از نیروهای هم پیمان خود حمایت کند.


ایزدی با بیان این که اگر داعش در عراق و سوریه متوقف نشود در مرز ایران حضور پیدا می کند، ابراز داشت: حمایت ایران از محور مقاومت افزون به یاری آنان کمک به امنیت کشور است، حزب الله برای ایران نیروی بازدارنده است از این رو کمک به حزب الله به نفع خود ایران است.


وی اهرم قدرت سوم ایران را نفوذ منطقه ای دانست و عنوان کرد: در کشورهای منطقه حرف جمهوری اسلامی ایران بر کرسی می نشیند این در حالی است که آمریکا خرج بسیاری می کند تا این اتفاق برای او واقع شود، این نفوذ ایران دشمن را عصبانی کرده است؛ اگر در منطقه و کشورهایی همچون عراق نفوذ نداشتیم چه بسا حکومتی تشکیل می شد که دشمن به شمار می رفت.


کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دشمن مسأله قدرت موشکی را سعی دارد که با قطعنامه حل کند، همچنین در زمینه مسأله نفوذ منطقه ای ایران، عربستان را اجیر کرده تا نقش آفرینی کرده و بین شیعه و سنی اختلاف و جنگ ایجاد کند تا نفوذ منطقه ای ایران را مدیریت کند.


وی اضافه کرد: تیمی که اکنون بر عربستان حکومت می کنند نسبت به افراد قبلی تند تر هستند چون آمریکایی تر محسوب می شوند، اخیرا دولت عربستان اعلام کرده که می خواهد در سوریه نیروی نظامی مستقر کند و آمریکا نیز از او حمایت می کند.


ایزدی با بیان این که قدرت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت مسائل داخلی دشمن را عصبانی کرده است، گفت: با وجود تمامی ضعف ها جمهوری اسلامی ایران کارهایی را برای مردم انجام داده که بسیاری از کشورهای مدعی موفق به انجام آن نشده اند.


وی افزود: حضور پر شور و گسترده مردم در راهپیمایی های گوناگون و انتخابات های مختلف آمریکایی ها را ناراحت می کند؛ اخیرا 3 نماینده کنکره آمریکا اعلام کردند که می خواهند بر انتخابات ایران نظارت کنند زمانی که به طرف مقابل رو داده می شود چنین مسائلی پدید می آید.


کارشناس مسائل سیاسی به طراحی دراز مدت آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا در برنامه دراز مدت خود قصد دارد که پس گرفتن اهرم های قدرت ایران که نظام را ضعیف می کند برنامه براندازی نظام را اجرایی کند.


وی ادامه داد: آمریکا در پی تغییر حکومت و حاکمیت در ایران است، در قانون 2016 آمریکا تحت عنوان برنامه های دموکراسی 3 میلیارد و 200 میلیون دلار بودجه در راستای براندازی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و برخی دیگر از کشورها که آمریکا با آن ها مشکل دارد در نظر گرفته شده است.


ایزدی با بیان این که آمریکایی ها بر روی اشخاص و نقاط ضعف آنها مطالعه و برنامه ریزی دارند، ابراز داشت: کسانی که در دولت هستند باید تجربه بگیرند که با وجود این که امتیاز دادند اما باز هم تحریم هایی اعمال شد.


وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا نکات بسیار مهمی را فرمودند؛ ایشان تأکید کردند که شورای عالی امنیت ملی باید حزب اللهی باشند و بر اساس تفکر انقلابی عمل کنند چون باید وضعیت را رصد کرده و با دسیسه های دشمن مقابله کنند.


کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این که درک طراحی دشمن پیچیده نیست، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به طرفی که می خواهد حکومت را سرنکون کند تصور شود که می خواهد تعامل کند بسیار خطرناک است؛ در مقابل طراحی های دشمن باید طراحی های لازم برنامه ریزی و اجرایی شود.


وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اضافه کرد: اگر افرادی وارد مجلس شوند که دغدغه های رهبر معظم انقلاب را داشته باشند بسیار فرق می کند تا مجلسی همانند مجلس ششم تشکیل شود؛ برخی از نمایندکان مجلس ششم امروز کارمند کنگره آمریکا هستند.


ایزدی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای برجام گفت: رهبر معظم انقلاب در جواب نامه آقای روحانی شروطی را برای پذیرش برجام اعلام کردند، شرط اول این بود که ایران به تعهدات خود عمل می کند اما آقای اوباما باید بنویسد و امضا کند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کرد طرف مقابل باید تحریم ها را لغو کند.


وی افزود: روز اجرا نیز گذشته اما اوباما نامه مذکور را ننوشته است، شرط دوم این بود که اگر طرف مقابل برجام را نقض کرد ایران نیز باید نقض کند، قانون تحریم جدید آمریکا خلاف بند 29 برجام وضع شد و آمریکایی ها قانون گذراندند که اگر فردی از اروپا و برخی کشورهای دیگر به ایران سفر کند معلوم نیست که آمریکا آنها را راه بدهد.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که این کار سبب اخلال در تجارت ایران می شود، اظهار داشت: ایرانی هایی که در اروپا زندگی می کنند که همین وضعیت برای آن ها پیش آمده است حتی به مجری بی بی سی برای ورود به آمریکا اجازه ندادند؛ این باید درس باشد که غربی ها حتی با افراد خود نیز این گونه برخورد می کنند چه برسد به بقیه افراد.


وی ادامه داد: متأسفانه به جای این که دولت در قبال نقض برجام از سوی آمریکا که طبق نامه رهبری باید منجر به نقض برجام از سوی ایران نیز می شد اما دوستان دولت روند اجرای برجام را سرعت دادند و به جای ده تن 11 تن اورانیوم را خارج کردند که باز هم خلاف نامه است چون در نامه آمده به تدریج باید خارج شود.


ایزدی با بیان این که متأسفانه به مفاد نامه رهبر معظم انقلاب توجه نشده است، ابراز داشت: شاید برای برخی این سؤال به وجود آمده که با این وجود چرا رهبر انقلاب جلوی این کار را نگرفت که باید گفت سیره حضرت امام و رهبر انقلاب این نبوده و نیست که بخواهند نظر خود را به سیستم تحمیل کنند؛ این ضعف ما است که نتوانستیم شیرینی فناوری هسته ای را در ذائقه مردم بچشانیم اما برخی شیرینی هواپیمای نو را در ذائقه مردم می چشانند.


وی عنوان کرد: جامعه و سیاسیون باید به بلوغ برسند که امتیاز دادن زیاد در مقابل نگرفتن امتیاز در دراز مدت برای کشور خوب نیست گرچه در کوتاه مدت ممکن است چند شکلات بدهند؛ امیدواریم که روند اصلاح شود، دشمن برجام را در دل قطعنامه قرار داده تا اگر برجام از سوی ایران نقض شد در حقیقت قطعنامه 2231 نقض می شود که سیستم ماشه عمل کرده و اوضاع به سابق بر می گردد.


کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: پس از اجرایی شدن برجام طرح های ضد ایرانی بیشتری در آمریکا پیگیری می شود، روز اجرا نشد که جاسوسان آمریکایی آزاد شدند، هر 120 روز تعلیق تحریم ها تصویب می شود اگر یک جاسوس آمریکایی تصور کند که در صورت دستگیری 3 یا چهارماه بیشتر زندانی نخواهد بود برای امنیت کشور خطرناک است؛ خوب نیست که دشمن در حوزه امنیت ملی اهرم بازی داشته باشد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات