۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۵۱۵۸
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طلاب و نخبگان دانشگاهی باید برای مسیر فرهنگی انقلاب ملاک تعیین کنند

خبرگزاری رسا ـ شریعتی حرکت وزارت ارشاد را تابع ملاک های معیاری دانست که باید برای تقویت مبانی فرهنگی ارائه شود و گفت: این ملاک ها را نخبگان، اساتید، دانش پژوهان و طلاب باید تبیین کنند.
عفت شريعتي، مشاور امور بانوان وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عفت شریعتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان، ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات دانشجویی «از فریاد تا آرزو» که همزمان با ایام الله دهه فجر در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار می شود، به تبیین چالش های پیش روی انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای آن طی چهار دهه گذشته پرداخت.

 

دبیر جامعه زینب خراسان رضوی گفت: امروز به حول و قوه الهی در حال طی کردن سیر تکاملی این انقلاب ولایی هستیم و 37 سالی را پشت سر گذاشته ایم که در انقلاب های جهان بی نظیر بوده و در خیزش های مردمی هیچ انقلابی به مانند آن نتوانسته با این عظمت و اقتدار طی طریق کرده باشد.

 

وی با بیان این که نگاهی گذرا به تحولات جهانی مؤید این مسأله است که نظام ولایی از سایر نظام ها و انقلاب ها مستثنا است، خاطرنشان کرد: ما مردمی هستیم که پشتوانه عظیم علمی و فرهنگی داریم و پیشرفت های ما در عرصه های مختلف مرهون علم و دانشی است که پشتوانه دینی دارد. امروز جمهوری اسلامی حرف خود را به جهان زده و کسی در برابر اقتدارش توان سنگ اندازی ندارد؛ این یک واقعیت است.

 

شریعتی افزود: زمانی بود که در دنیا نظام های سرمایه داری و کمونیستی جهان را قبضه کرده بودند اما همه دیدیم که چگونه فروپاشی نظام کمونیستی با نامه امام(ره) به گورباچف محقق شد و زمینه تفکر و تعقل را حداقل در نیمی از جهانیان ایجاد کرد.

 

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیشرفت های انقلاب اسلامی در سیر تکاملی 37 ساله اش را مرهون رهبری داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، قلم دانشمندان و خون شهدا عنوان کرد و گفت: شما دانشجویان و فرهیختگان بهتر می دانید که به زانو در آمدن رییس جمهور روسیه در برابر رهبر انقلاب امر کوچکی نیست؛ این ضعف و حقارت متجاوزان آمریکایی در برابر ایران در خلیج فارس که همگان آن را مشاهده کردند، مسأله کمی نیست؛ هرچند هنوز راه نرفته بسیاری داریم.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر این که «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مرتفع ساختن چالش های فرهنگی نظام اسلامی چه رویکردی اتخاذ کرده است؟» اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی مسائل فرهنگی آن است؛ آن چه باید در این زمینه صورت پذیرد، اصلاح کردن و ارائه راهکار بر مبنای قوانین متقن است.

 

شریعتی افزود: چالش های فرهنگی پیش روی انقلاب شاید در دو دهه اخیر کمتر احساس می شد چرا که امروز دیگر محیط فرهنگی یک محیط بسته نیست و شبکه های مختلف مجازی مرزهارا برداشته اند، از همین رو نمی توان گفت کشور ما در معرض رخدادهای فرهنگی دیگر محیط ها قرار نمی گیرد؛ از طرف دیگر تهاجم فرهنگی هم مشکلات را افزایش می دهد و حتی ممکن است فرهنگ سازی کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حرکت وزارت ارشاد را تابع ملاک های معیاری دانست که باید برای تقویت مبانی فرهنگی ارائه شود و خاطرنشان کرد: این ملاک ها را نخبگان، اساتید، دانش پژوهان و طلاب باید تبیین کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که عده ای اوضاع کنونی کشور را بدتر از گذشته می دانند، تصریح کرد: این کمال بی انصافی است که بگوییم وضع امروز کشور بدتر از گذشته است. من خودم در دوران جوانی قبل از انقلاب را دیده ام و آن زمان را کاملا به خاطر دارم که هیچ محلی از اعراب نداشتیم و تنها ژاندارم منطقه بودیم، در حالی که امروز ایران اسلامی جهان شمول است.

 

شریعتی در پایان با بیان این که عده ای به خود اجازه داده اند از زبان مردم سخن گفته و آن ها را ناراضی از وضع کنونی کشور معرفی کنند، گفت: خواهید دید که همین مردمی که برخی آن ها را هزینه می کنند و می گویند ناراضی هستند، چگونه در 22 بهمن به صحنه خواهند آمد./820/202/ب3

 

ارسال نظرات