۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۰۳۲

نشست مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه برادران حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه برادران حوزه علمیه خراسان با حضور جمعی از مسؤولان این حوزه برگزار شد.
جلسه مرکز مديريت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم اندیشی مسئولین فرهنگی مدارس علمیه برادران حوزه علمیه خراسان با حضور جمعی از مسئولین این حوزه برگزار شد.


حجت الاسلام مهدوی ارفع در این نشست با بیان اینکه مقابله و تضاد افکاری با غرب باعث بوجود آمدن هجمه های مختلف از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون شده است، گفت: دلیل بوجود آمدن تمام هجمه ها از سوی غرب بر این نظام و انقلاب اسلامی، تقابل جدی و مستقیم مجموعه انقلاب اسلامی با نگاه استکباری غرب است.


وی خطاب به مسئولین فرهنگی مدارس علمیه برادران حوزه علمیه خراسان، تاکید کرد: ما باید با تبیین و انتقال اهداف و فعالیت هایی که در مقابل مجموع تهاجمات غرب نسبت به انقلاب و گفتمان اسلامی صورت می گیرد، به آحاد جامعه،مانع نفوذ دشمن شویم تا این انقلاب و نظام اسلامی از مسیر خود منحرف نشود


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری( حفظه الله) « قاعده این نظام حوزه های علمیه هستند»، اظهار کرد: با تکیه بر عناصر فقاهت، اخلاق، تهذیب و مهدویت، و آگاهی های سیاسی، حوزه های علمیه به بیان رهبری معظم( حفظه الله) قاعده نظام خواهند بود


وی با بیان اینکه اگر مدرسه ای در مسیر نظام اسلامی باشد و طلاب را با آگاهی سیاسی تربیت کند، آن مدرسه، مدرسه مطلوب خواهد بود، افزود: حوزه های علمیه باید در تحقق اهداف مقام معظم رهبری( حفظه الله) و امام راحل( رحمة الله)، به تربیت طلاب موفق بپردازد


حجت الاسلام مهدوی ارفع، با اشاره به سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق 1414، خطاب به رابطین فرهنگی مدارس علمیه برادران، گفت: 6 عرصه فعالیت فرهنگی در این سند چشم انداز دیده شده است که باید نسبت به تحقق آنها در بین طلاب کوشا باشیم.


وی با اشاره به تبلیغ در عرصه های مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با رویکرد تبلیغی، اظهار کرد: ما باید در حوزه های علمیه بدنبال گسترش اردوهای جهادی و تبلیغی در مدارس و جامعه باشیم.


حجت الاسلام علی روشندل مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، در این نشست هم اندیشی مسئولین فرهنگی مدارس علمیه برادران با اشاره به اینکه در هر مجموعه ای اطلاع رسانی و تبلیغات حرف نخست را می زند، اظهار کرد: یک مجموعه زمانی می تواند بالنده باشد که تهیه و ارسال خبر را از فعالیت های خود قرار دهد.


وی با بیان اینکه رابطین خبر مدارس می توانند بهترین انعکاس خبری را از مجموعه فعالیتهای مدرسه خود داشته باشند، گفت: با همکاری مرکز آموزش مهارت های حوزه علمیه خراسان، کارگاه آموزش خبر نویسی برای رابطین خبری مدارس برگزار خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


در ادامه این نشست، شیخ زاده، مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به اینکه از سال 82 این مرکز فعالیت خود را آغاز نموده است، گفت: 24 پزشک متخصص در این مرکز مشغول فعالیت می باشند که به ارائه مشاوره های تخصصی می پردازند.


وی با اشاره به پذیرش طلاب جهت سال تحصیلی 96-95، آمادگی خود را جهت مصاحبه ورودی های جدید در جهت تشکیل پرونده پزشکی طلاب و مشاوره ای، ابراز کرد.


مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه این مرکز، مشاور به مدارس نیز اعزام می کند، گفت: در زمان برگزاری اردو های دیگر شهرها به مشهد نیز، کارگاه های مشاوره ای بصورت جمعی و فردی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه مشاوره ها بصورت رایگان صورت می گیرد، اظهار کرد: در سال گذشته 4 هزار نفر جهت مشاوره های مختلف به این مرکز مراجعه داشته ایم.


حجت الاسلام عابدی، مسئول اداره مهارت های آموزش علمی، در ادامه با بیان اینکه مرکز آموزش مهارت های علمی از سال 90 با هدف ارتقا علمی طلاب و خانواده های آنها در رشته های فناوری اطلاعات، مهارت های زندگی و هنری در بخش خواهران و برادران برگزار شده است به آغاز دور جدید ثبت نام دوره های آموزشی این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت کلاس ها حداقل هشت نفر است که اگر مدرسه ای این طرفیت را تکمیل کند، ساعات برگزاری کلاس با پیشنهاد آن مدارس صورت خواهد گرفت.


وی همچنین افزود: اگر مدرسه ای امکان برگزاری کلاس های فناوری را داشته باشد، کلاس ها در مدارس نیز با اعزام اساتید از این مرکز برگزار خواهد شد.


این مسئول با بیان اینکه، با نگاه کاربردی، آموزش مهارت ها صورت میگیرد، تصریح کرد: عموم طلاب و خانواده های ایشان می توانند از این آموزش های کاربردی بهره مند شوند.


همچنین در این نشست علیزاده مسئول اداره فرهنگی، با اشاره به اینکه نزدیک انتخابات هستیم، گفت: جهت ارتقاء بصیرت افزایی طلاب و مردم، برنامه های فرهنگی در ایام الله دهه فجر از با شکوه ترین جشن های انقلاب اسلامی، خواهد بود.


مجید علیزاده، نیز در این نشست، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه متولی شناخت اسلام و معرفی آن به جامعه و اجرای احکام در تمام مراحل است، مهمترین موضوعات در این مبحث را حاکمیت اسلامی معرفی کرد و گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، بهترین زمان برای تبیین این موضوع همراه با مباحث تبلیغی است.


وی با اشاره به اینکه مسئولین فرهنگی در مدارس نماینده سیاسی این مرکز هستند، خاطر نشان کرد: جلسات بصیرت افزایی در ادامه جلسات گذشته این اداره، در انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به طلاب از برنامه های ویژه در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی است.


این مسئول به برگزاری کارگاه یک روزه تربیت سیاسی اجتماعی وحیانی در مدارس اشاره کرد و گفت: شرایط شرکت در دوره اطلاع رسانی خواهد شد.


وی تاکید کرد: در مرحله نخست این کارگاه 20 مدرسه با ظرفیت 30 نفر می توانند شرکت داشته باشند که اولویت با مدارسی است که زودتر تقاضا دهند.


همچنین در این نشست اعلام شد: طرح آموزش تربیت مربی قرآنی با اطلاع رسانی حافظین پنج جز به بالا در قم برگزار می شود که بعنوان مربی قرآن در مدارس مشغول خواهند شد.


گفتنی است در پایان این نشست، مجموعه برنامه های فرهنگی اجرایی در مدارس در ایام پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد./859/102/ب3

منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات