۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۸۶۷
امام جمعه سبزوار:

وظیفه علما و نخبگان سیاسی بصیرت افزایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سبزوار به وظیفه علما و نخبگان سیاسی در بصیرت افزایی مردم اشاره کرد و گفت: این ها باید راه درست را به مردم نشان دهند و خود نیز با مشارکت در مراسم های مختلف از قبیل انتخابات و راهپیمایی ها مردم را همراهی کنند.
انتخابات

حجت الاسلام صادق ابراهیمی، امام جمعه سبزوار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که انتخابات مسأله ای ریشه ای است، گفت: اهمیت انتخاب تا جایی است که حضرت حجت 4 نفر نائب انتخاب کردند.

 

وی با تأکید به احقاق حق افراد، گفت: فلسفه وجودی انتخاب این است که اگر حق فردی را از بین ببریم گناه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که شرکت در انتخابات عبادت است، خاطرنشان کرد: انتخاب صحیح و گزینش کاندیدای اصلح هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان بسیار مهم است و باید این امر را در نظر بگیریم.

 

امام جمعه سبزوار با تأکید به شرکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: بیشتر از 90 درصد مردم نظر مساعد دارند و با مشارکت خود در انتخابات گذشته و مراسم های مذهبی به این امر اذعان داشتند.

 

وی به وظیفه علما و نخبگان سیاسی در بصیرت افزایی به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: این ها باید راه درست را به مردم نشان دهند و خود نیز با مشارکت در مراسم های مختلف از قبیل انتخابات و راهپیمایی ها مردم را همراهی کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: علما و نخبگان باید قبل از این که حرفی بزنند خود به آن عمل باشند و سپس در روشنگری مردم اهتمام داشته باشند.

 

امام جمعه سبزوار در خصوص هجمه هایی که به شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها می شود، گفت: فلسفه مجلس و خبرگان در این است که اگر در مجلس شورای اسلامی به جایی نرسیدند مسأله خبرگان رهبری را مطرح می کنند که باید شورای نگهبان ایرادها و مخالفت ها را بررسی کند./1310/302/ب1

ارسال نظرات