۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۸۲۸
نماینده ولی فقیه در عراق:

امام خمینی با دید الهی انقلاب اسلامی را پیش برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در عراق گفت: امام خمینی(ره) با دید الهی خود و بدون توپ و تانک انقلاب را پیش برد و صادر کرد و توانست بر یکی از مقتدرترین دولت‌های تحت نظر استعمار پیروز شود.
نماينده ولي فقيه در کشور عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه در کشور عراق در کارگاه نقد عالمانه منبر که صبح امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اوائل جنگ سوریه بسیاری انتقاد می‌کردند که چرا ایران در کنار سوریه ایستاده است فکر می‌کردند چون ایران با سوریه دوست است وارد این جریان شده، اما این اشتباه است.

 

نماینده ولی فقیه در عراق در تحلیل حرکت‌های صورت گرفته در سوریه، تصریح کرد: بحث سوریه به هیچ وجه شبیه تونس و لیبی نبود. مردم در سوریه حرکت نکردند و به هیچ وجه زمینه‌ی انقلاب در سوریه وجود نداشت.

 


وی ادامه داد: آن‌چه که سبب حرکت برخی گروه‌ها شد ربطی به نظام سوریه نداشت. انقلاب به وجود آمده در سوریه به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب وارداتی و نیابتی بود.

 


نماینده ولی فقیه در کشور عراق خاطرنشان کرد: هر حرکت انقلابی از مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس علمیه، علما و از شهرهای بزرگ شروع می‌شود؛ اما شهرهای بزرگ سوریه تقریباً در امنیت کامل بود و مخالفان کمی در این شهرها دیده می‌شدند.

 


وی با طرح این سؤال که جمهوری اسلامی با این همه مشکلات داخلی چرا از سوریه حمایت می‌کند، اظهار کرد: مسؤولیت ما مسؤولیت الهی و خدایی است و نمی‌توانیم این کار را انجام ندهیم و شرعاً بر ما واجب است و نباید فکر کنیم که اگر آن‌جا آتش باشد ما محفوظ خواهیم بود. آن‌ها جنگ را راه انداختند تا ما را بسوزانند و یا این‌که حداقل سوریه را بگیرند و راه نفوذ انقلاب در منطقه را به نحوی ببندند.

 


حجت الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: دخالت ایران در این قضایا یک دخالت عاقلانه است، اگر دین نداشتیم و مسأله‌ وجدان نبود و فقط می‌خواستیم مصالح خود را مد نظر داشته باشیم می‌بایست در چنین جریاناتی وارد شد و اگر ایران به آمریکای لاتین و آفریقا و سایر کشورها نظر نمی‌کرد، ایران را در درون خفه می‌کردند.

 


وی تصریح کرد: وقتی بحث احزاب در اوائل انقلاب مطرح می‌شود، باید بدانیم که احزاب اوائل انقلاب رسماً چپی به معنای کمونیست، لامذهب و گرایش‌های کمونیستی بودند و احزاب چپ و راست الآن به معنای دیگری مطرح هستند. البته ممکن است همان افکار سوسیالیستی در زیر پرچم برخی احزاب فعلی اصلاح طلب وارد شوند.

 


نماینده ولی فقیه در کشور عراق ادامه داد: ما در باب احزاب اصلاح طلب و اصول گرا نمی‌توانیم یک خط دقیق بگذاریم و این دو را به صورت کامل از هم تفکیک کنیم و یکی را سیاه سیاه و دیگری را سفید سفید بدانیم که این از مسائل مقوله به تشکیک است.

 


حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در منبر باید در بحث احزاب رعایت کرد و مطلق گرا نبود. افکار مختلف است و افراد در درجات مختلفی قرار دارند و باید توجه داشت که گاهی افراد از طرفی به طرف دیگر می‌غلتند.

 


وی با اشاره به اینکه ملی گرا بودن به معنای علاقمندیِ به کشور اشکالی ندارد، بلکه ملی گرا به معنای این که نفی دین باشد غلط است، اظهار کرد: برخی از احزابی که امروزه وجود دارند از دستگاه‌های جاسوسی غربی سرچشمه می گیرند.

 


نماینده ولی فقیه در کشور عراق در مورد تصور بیجای برخی افراد ساده‌اندیش پیرامون صدور انقلاب، اظهار کرد: امام در ابتدای انقلاب فرمودند ما می‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم، اما برخی از افراد ساده‌اندیش که مذهبی هم بودند، برای این‌که تحت تأثیر لیبرالیسم و غرب قرار گرفته بودند و تصور داشتند که یا باید غربی باشند یا شرقی، در تلویزیون گفتند که ما قصد صدور انقلاب را نداریم؛ تصور آن‌ها این بود که استفاده از توپ و تانک و اسلحه و ارتش و گسترش مرزها به معنای صدور انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ابراز کرد: امام با دید الهی خود و بدون توپ و تانک انقلاب را پیش برد و صادر کرد و توانست بر یکی از مقتدرترین دولت‌های تحت نظر استعمار پیروز شوند.

 

وی تبلیغ، ارشاد، هدایت مردم، بجا سخن گفتن و ضماد و مرهم روی جراحت گذاشتن را برخی از اقدامات مهم امام در جذب توده‌های مردم دانست و اظهار کرد: در خارج از کشور هم انقلاب اسلامی ایران بر اساس تبلیغ پیشرفت کرد نه بر اساس گسترش عسگری و نظامی و سیاسی؛ امام  خمینی (ره) در دل توده‌های مردم اثر کردند.

 

نماینده ولی فقیه در کشور عراق به بی‌اعتنایی امام به احزاب اشاره کرد و افزود: در درون کشور امام از افراد نخبه و از احزاب و گرایش‌های سیاسی شروع نکردند بلکه از توده‌های مردم شروع کردند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی مصداق «هو الذی ایدک بنصره و بالمؤمنین» است، افزود: مؤمنان در این‌جا معنای عام دارد و به معنای افراد سیاست باز و افرادی که طمع‌هایی در جاه و مقام و جانشینی پیامبر داشتند نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: روش انقلاب این است که مانند یک سیل حرکت می‌کند و در مقابل این سیل هر کس که بایستد محکوم است. یا باید واقعاً همراه باشد و یا به انزوا کشیده می‌شود و کنار زده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آن‌چه که امام خامنه‌ای به عنوان بیداری اسلامی اعلام و مکرر بیان کردند واقعیتی بود که به معنای رسیدن نور انقلاب به توده‌های مردم در خارج از کشور بود که مردم را به حرکت در آورد.

 

نماینده ولی فقیه در کشور عراق در پایان اظهار کرد: برخی از انقلاب‌های منطقه چون اساس و اندیشه و تئوری مشخص و نقشه راه نداشتند، استکبار توانست تا حدودی جلوی آن‌ها را بگیرد اما به لطف خداوند بیداری اسلامی ادامه خواهد داشت و این مراحل تکاملی خواهد گذشت./859/202/ب1

ارسال نظرات