۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۷۳۸

تشریح فعالیت‌های اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: تولید 50 عنوان بروشور، تدوین سیر مطالعاتی، تدوین شیوه‌های تبلیغاتی فرق و ادیان و روش‌های مقابله با آن‌ها، راه اندازی کتابخانه تخصصی در حوزه فرق و ادیان، تولید مقاله برای مجلات، ایجاد بانک مقالات عرفان‌های کاذب از 600 مقاله برتر، تنها بخشی از فعالیت‌های این اداره است.
حجت‌الاسلام ملانوري در گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ملانوری در گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان  که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل فرق ادیان در پنج بخش، اقدام به فعالیت در عرصه نقد دیدگاه‌های فرق و ادیان و تبیین عقاید شیعی می‌پردازد.

 

مدیر کل اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم بیان کرد: سیاستگذاری گروه‌های علمی فرق و ادیان یکی از فعالیت‌های این اداره است که در همین راستا، هفت گروه را برای مطالعه مسیحیت، زرتشتیت، عرفان‌های کاذب، اهل حق، وهابیت، بهائیت و وهابیت قرار داده و هشتمین گروه را هم برای شناسایی علوم غریبه در آینده‌ای نزدیک تأسیس می‌کند.

 

وی ادامه داد: اداره فرق و ادیان یک شورای سیاستگذاری متشکل از جمعی از مدیران و اساتید برجسته حوزه فرق و ادیان تشکیل داده تا برای اهداف آینده این اداره، برنامه ریزی کنند.

 

 

حجت‌الاسلام ملانوری ابراز کرد: آموزش‌های فرق و ادیان که به صورت حضوری و مجازی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شوند، بخش دیگری از فعالیت‌های اداره فرق و ادیان هستند؛ این مجموعه اساتید لازم برای سازمان‌ها و نهادها در حوزه فرق و ادیان را برای کل کشور تأمین می‌کند.

 

وی افزود: این اداره در حوزه پژوهش طی تلاش‌های شبانه‌روزی، اساتید و پژوهشگران را بسیج کرده تا برای هفت گرایش فرق و ادیان، هفت کتاب درسی تدوین کنند؛ برخی از این کتاب‌ها به پایان رسیده و برخی دیگر مراحل پایانی تدوین را می‌گذرانند.

 

مدیر کل اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ تولید 50 عنوان بروشور، تدوین سیر مطالعاتی، تدوین شیوه‌های تبلیغاتی فرق و ادیان و روش‌های مقابله با آن‌ها، راه اندازی کتابخانه تخصصی در حوزه فرق و ادیان، تولید مقاله برای مجلات و ایجاد بانک مقالات عرفان‌های کاذب از 600 مقاله برتر تنها بخشی از فعالیت‌های این اداره است.

 

وی یادآور شد: اداره فرق و ادیان در حوزه تبلیغ هم با همکاری بخش رسانه، پایگاه جامعی را برای مباحث فرق و ادیان راه اندازی کرده است.

 

حجت‌الاسلام ملانوری تأکید کرد: راه اندازی و پشییبانی از گروه‌های جهادی تبلیغی، تهیه و تأمین بسته‌های فرهنگی و تولید فیلم و کلیپ برای رابطان تبلیغی، فعال‌سازی گروه‌های مردمی در شهرها در حوزه نقد فرق و ادیان، رصد و پیگیری امور فرق و ادیان که به صورت کلی و جزئی صورت می‌گیرد، بخش دیگری از فعالیت‌های اداره فرق و ادیان هستند.

 

وی گفت: شناسایی فرق موجود، کتاب‌های ضاله موجود، شناسایی مبلغان فرق و ادیان، رصد فعالیت‌های فرق و ادیان از سوی اساتید و متعلمان و حوزه‌های سفیران هدایت، بخش دیگری از حوزه‌های فعالیتی اداره فرق و ادیان هستند./997/202/ب2

ارسال نظرات