۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۷۱۲
مسؤول مؤسسه امام خمینی شمال شرق کشور:

حرکت در راستای اراده الهی نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور گفت: حرکت در راستای اراده الهی و اجرای آموزه‌های اسلامی در کشور سبب شده تا نظام اسلامی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه شود.
حجت الاسلام تکميلي- نشست خانواده متعالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین تکمیلی، مسؤول مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور مستقر در بجنورد و امام جمعه پیش قلعه امروز در نشست بصیرتی خانواده متعالی که با حضور طلاب مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بجنورد و خانواده‌های آنها برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه اراده الهی، هدایت امام راحل و همت مردم بود که در کنار یکدیگر اجرایی شده و حکومت ظالمانه رژیم پهلوی را پایان دادند.

 

وی افزود: مهم ترین عامل ورود امام خمینی(ره) به کشور پس از سال‌ها تبعید همت مردم و اراده خداوند بر این کار بود که با وجود تمام مانع‌تراشی‌ها و مخالفت‌ها منجر به پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی در کشور شد.

 

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه اگر اراده مردم در راستای اراده الهی باشد هیچ مانعی نمی تواند جلودار آن‌ها باشد، تصریح کرد: در واقع مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی نیز همین نکته است که اگر مردم اراده و خواست خود را با اراده و دستورات الهی هم‌راستا کنند در تمامی زمینه ها به مؤفقیت می رسند.

 

به گفته وی حرکت در راستای اراده الهی و اجرای آموزه‌های اسلامی در کشور سبب شده تا نظام اسلامی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه شود.

 

حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز بزرگترین قدرت ها و کشورهای استکباری، سعی بر از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی داشتند اما چون انقلاب ما در راستای اراده الهی بود، دشمنان از دست یابی به این هدف شوم خود بازماندند.

 

وی با بیان اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته دشمنان از ابزارها و روش‌های مختلفی برای تضعیف و نابودی انقلاب و نظام اسلامی استفاده کردند اما در تمامی روش‌ها شکست خوردند، افزود: پس از شکست‌های پیاپی، دشمنان اکنون شیوه نفوذ در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار داده اند و با تمام قدرت در این زمینه فعالیت می کنند به همین دلیل همه باید در برابر این اقدامات هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام تکمیلی در بخش دیگری از سخنان خود به موانع سازگاری در خانواده پرداخت و گفت: خداوند در دنیا هیچ لذتی را بهتر و بالاتر از لذت خانواده نیافریده چرا که از منظر تعالیم اسلام خانواده متعالی، جامعه متعالی تشکیل می دهد.

 

وی با اشاره به روایات اسلامی در زمینه موانع سازگاری در خانواده، لجاجت را یکی از این موانع برشمرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«الخیر عاده والشّر لجاجه» چرا که عادت و پافشاری در کارهای خوب نظیر نماز خواندن در اول وقت زندگی را زیبا کرده و از طرف دیگر بزرگ کردن و پافشاری بر روی کارهای بد کوچک، باعث تلخ شدن زندگی می شود که این مصداق لجاجت است.

 

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه بر اساس روایت اسلامی آغاز لجاجت جهل بوده و پایان آن پشیمانی است، اضافه کرد: پافشاری بر روی امور کم ارزش، سبب ایجاد کدورت و در نتیجه از بین رفتن اُبهت زن و شوهر در زندگی می شود.

 

وی با قرائت روایت دیگری از امام صادق(ع) در مورد لجاجت، گفت: بر اساس فرموده این امام همام در فرد مؤمن شش خصلت عسر به معنای سخت‌گیری به مؤمن، خیر نرساندن، لجاجت، کذب، حسد و ظلم دیده نمی شود از این رو افراد و خانواده‌های مؤمن باید تلاش کنند این خصوصیات را از خود دور کنند.

 

حجت الاسلام تکمیلی در خاتمه با تأکید بر الگو بودن خانواده طلاب در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: همان گونه که خانواده پیغمبر(ص) الگو بودند، خانواده طلاب نیز باید برای خانواده های دیگر از نظر شیوه زندگی، ساده‌زیستی و روش رفتار با همسر الگو باشند./9314/202/ب1

ارسال نظرات