۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۷۰۹
آیت الله هاشمی شاهرودی:

جایگاه دینی و فقهی خبرگان نباید فدای تبلیغات انتخاباتی شود/ مردم برگ زرین دیگری در کارنامه انقلاب ثبت می کنند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رعایت عفت سیاسی در تبلیغات خبرگان باید بیش از مجلس شورای اسلامی باشد، تصریح کرد: جایگاه دینی و فقهی خبرگان نباید فدای تبلیغات انتخاباتی شود.
آيت الله هاشمي شاهرودي در همايش امناي امت آيت الله هاشمي شاهرودي در همايش امناي امت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش امنای امت که با هدف تبیین جایگاه، وظایف و کارامدی مجلس خبرگان رهبری در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی قم(ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره نمایندگان فقید خبرگان به ویژ آیات مشکینی و مهدوی کنی گفت: مجاهدات مسمتر این بزرگان که در سایه رهبری امام راحل به پیروز انقلاب اسلامی منتهی شد از ذهن امت حزب الله پاک نخواهد شد.


وی افزود: چهره نورانی و خدوم این بزرگان و تقوا و زهد ایشان و مردمی بودن در کنار جبنه های فاخرعلمی و شرکت در فعالیت های انقلابی سبب شده که هر یک عنوانی برای انقلاب اسلامی باشند؛ همراهی مستدام ایشان با حضرت امام وتلاش در مسیر حمایت از آرمان های بنیانگذار انقلاب و همراهی با ولایت فقیه و احتزار از سیاست زدگی و سیاست بازی درعین حالی که اسلام سیاسی را قبول داشتند مایه اعتماد مردم و مقبولیت ایشان در جامعه شده بود.


عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تاریخ شهاد خواهد داد که روحانیت شیعه در عصر غیبت برای اجرای احکام الهی و خروج از حاکمیت طاغوت امت اسلامی را در سایه ولایت فقیه به اطاعت از خداوند وارد کرد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگ بنای تمدن عظیم اسلامی است که امام راحل با تکیه بر قرآن و فقه جعفری در سرزمین سلمان محمدی پایه گذار کرد.


وی ادامه داد: امام حقیقت دین را در فروع فقهی نمی جست بلکه فقه و همه فروع آن ها در راستای رسیدن به آن حقیقت به خدمت می گرفت، دین برای تمام نیازهای حقیقی انسان برنامه داشته و امام عبادت را حرکت در مسیر کمال انسان می دانست.


آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که از نگاه امام رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه در گرو اجرای کامل کتاب الهی و معارف اهل بیت(ع) در همه ابعاد است، ابراز داشت: امام بر اساس ژرف اندیشی فقه را تئوری عملی دین برای اداره جامعه و حکومت می دانست.


وی عنوان کرد: در افق دین امام اجتهاد پیش از آن که شناخت فروع فقهی باشد شناخت کلام و گستره وسیع فقیه در اداره پویای جامعه بشری در همه ابعاد حیات است، بر این اساس امام امامت امت را انقطاع بردار نمی دانست از این رو مجتهدی که به شرایط لازم رسیده به نصب الهی برای ولایت فقیه منصوب می دانست.


عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امام مقبولیت اجتماعی بخشیدن به جایگاه ولایت امر را وظیفه مردم می دانست، امام مسأله ولایت و امامت را موضوعی می دید که در طول تاریخ در برابر طاغوت صف بسته است؛ پذیرش ولایت فقیه در جامعه پیش از آن که حق باشد وظیفه است.


وی اضافه کرد: حقیقت ایمان تسلیم بودن در برابر حاکمیت و ولایت رسول اکرم در همه ابعاد است، جامعه ایمانی جامعه ای است که در همه امور به ولایت پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) متمسک شوند، در اسلام ناب محمدی به قرائت امام راحل پذیرش ولایت پبامبر و خاندان ایشان است.


نایب رییس مجلس خبرگان با بیان این که ولایت اهل بیت منحصر در زمان حضور ایشان نیست، گفت: اسلام و قرآن آمده زمان را تا پایان تاریخ فرا گیرد و بشریت را در همه امور به کمال برساند، از این رو امام فرمود ولایت فقیه امتداد ولایت رسول الله است.


وی افزود: نگاه حضرت امام نگاهی نظام ساز نسبت به دین و قرآن بود، ایشان ولایت فقیه را خارج شدن از ولایت طاغوت و شیطان عنوان کرده و سبب وارد شدن در حصن حصین ولایت الهی می دانستند، امام راحل ولایت فقیه را هدیهای بزرگی می دانستند و آن را مانع از استبداد عنوان می کردند.


آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که امام راه جهاد و مقاومت را به عموم مسلمانان جهان آموخت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تحولی در زمان حاضر ایجاد کرد و به مسلمانان آموخت که باید در برابر ظلم ایستادگی کنند.


وی ادامه داد: مجلس خبرگان وظیفه خطیر حفظ و حراست از ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامیرا بر عهده دارد، این مجلس شریف پس از ارتحال امام به خوبی و با افتخار آزمون خود را پس داد و با انتخاب شایسته رهبری معظم انقلاب دل های داغدار را التیام بخشدند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که مجلس خبرگان امید دشمن پس از ارتحال امام را نا امید و مأیوس کرد، ابراز داشت: امیدواریم در انتخابات پیش رو با رأی و مشارکت حماسی و حداکثری ملت مجلس خبرگان منتخب در این سنگر اساسی توفیق داشته باشد به اسلام و نظام اسلامی صادقانه خدمت کرده و از آرمان های امام و ولایت مطلقه فقیه پشتیبانی و صیانت کند.


وی عنوان کرد: دو انتخابات بسیار مهم در یک روز برگزار خواهد شد که به فضل الهی با حضور حماسی ملت ایران برگ زرین دیگری در صفحات افتخار آمیز مردم سالاری دینی عرضه خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران همواره مشمول حمایت های گسترده امت حزب الله بوده و مردم بیدار کشور با حضور اعجاب انگیز طاغوت و شیاطین به ویژه آمریکا و اسرائیل را مأیوس و پشیمان کرده و می کند.


عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: بدون تردید این حضور حماسی به ویژه در شرایط حساس کنونی به تقویت و اقتدار هرچه بیشتر انقلاب به خصوص در رصه های بین المللی منجر خواهد شد، نامزدهای خبرگان و مجلس که برای انجام وظیفه ملی و دینی خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند باید تقوای سیاسی را رعایت کنند خصوصا نامزدهای مجلس خبرگان رهبری.


وی اضافه کرد: رعایت شؤون رفیع خبرگان اقتضائاتی دارد، رعایت عفت سیاسی و تقوای اجتماعیدر رقابت های مجلس شورای اسلامی هم ضرورت دارد اما این ضرورت از نظر کیفی و کمی باید بیشتر رعایت شود؛ جنبه الهی و روحانی مجلس خبرگان نباید در گیر و دار انتخابات همزمان فدا شود؛ مردم خبرگان را پدران معنوی خود می دانند، بد اخلاقی های تبلیغاتی برای مجلس شورای اسلامی شایسته نیست اما درباره مجلس خبرگان هرگز پذیرفتنی نخواهد بود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات