۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۶۴۲
رییس مرکز تخصصی قضا:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سبب بقای شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رفعتی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را سبب بقای شیعه خواند و گفت: رمز بقای شیعه در طول تاریخ این بوده که برای بزرگان دینی و شهدای راه اسلام، احترام قائل است و با ساختن بقعه و ضریح نمی‌گذارد که یاد و خاطره آنها فراموش شود.
حجت الاسلام عباس رفعتي نائيني، رييس مرکز تحقيقات اسلامي حکومت اسلامي مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی قضا، امشب در دومین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام که در شهرک مهدیه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت اوج تقرب الی الله و تکامل انسانی و آرزوی اولیای الهی است.

 

وی شهدا را شمع فروزان جامعه خواند و خاطرنشان کرد: شهدا در طول تاریخ با نورافشانی،‌ آیندگان را هدایت کرده‌اند و راه سعادت و آزادگی را به ملت‌ها نشان داده‌اند.

 

رییس مرکز تخصصی قضا، گرامیداشت یاد شهدا را سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تأکید کرد: اگر مجاهدت شهدای 19 دی،‌ فیضیه و مردم در خیابان‌ها نبود، و اگر برای این شهدا گرامیداشتی گرفته نمی‌شد، انقلاب در نطفه خفه می‌شد.

 

وی به شهیدان 15 خرداد سال 42 اشاره کرد و گفت: اگر مردم در سال 42 برای شهدای 15 خرداد، مراسم و گرامیداشت می‌گرفتند، انقلاب خاموش نمی‌شد و چه بسا انقلاب زودتر به پیروزی می‌رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی یادآور شد: یاد شهدا نسل‌های آینده را بیدار و متکبران و ظالمان را ساقط می‌کند و حیاتی دوباره به جامعه می‌دهد؛ زیرا شهدا زنده‌اند و خونشان حیات دوباره‌ای به جامعه داده و سبب رشد و پویایی جامعه است.

 

وی ساختن ضریح و بقعه‌ برای اهل بیت(ع)‌ و شهدا را سبب بقای شیعه خواند و گفت: رمز بقای شیعه در طول تاریخ این است که برای بزرگان دینی و شهدای راه اسلام، احترام قائل است و با ساختن بقعه و ضریح نمی‌گذارد که یاد و خاطره آنها فراموش شود.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در سخنانی بسیار عمیق به مقام شهدا اشاره کرده و می‌فرماید «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود».

 

رییس مرکز تخصصی قضا با اشاره به کلام وحی درباره عظمت شهدا خاطرنشان کرد: قرآن کریم درباره شهدا می‌فرماید «و کسانى را که در راه خدا کشته مى شوند مرده نخوانید، بلکه شهدا زنده‌اند؛ اما شما نمى‌دانید»؛ یعنی این که شهدا ما را مشاهده می‌کنند، می‌بینند و پاسخ سلام و زیارت ما را می‌دهند؛ اما ما احساس نمی‌کنیم.

 

وی شهدای گمنام را افتخار شهرک مهدیه خواند و گفت: شهدا از مقربان درگاه الهی هستند و همان گونه که در قرآن آمده؛ خداوند اختیار و توانایی فراوانی به آنها در عالم هستی عطا کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی، خون شهدا را مایه برکت و تحول در اجتماع دانست و یادآور شد: شهدای گمنام و بانام بعد از چندین سال از انقلاب با آمدن پیکرشان، نسلی که انقلاب و جنگ را ندیده است را متحول می‌کنند./908/پ202/ی

ارسال نظرات