۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۱۴۶۱۳

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ۱۰۰ برنامه قرآنی ویژه دهه فجر توسط مؤسسات قرآنی البرز، تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش در دهه فجر ۹۴، اعزام ۳۰ مبلغ به نقاط مختلف علی آبادکتول در دهه فجر از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز،محمدرضا رودسرابی، رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری 100 برنامه قرآنی ویژه دهه فجر توسط موسسات قرآنی البرز خبر داد.

 

وی ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی دارالقران تبلیغات اسلامی البرز با همکاری موسسات قرآنی تعداد 100 برنامه قرآنی را ویژه اقشار مختلف مردم در سطح استان اجراء می‌کند.

 

رود سرابی، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم،کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم،تفسیر،جزء خوانی،تلاوت،ترتیل و همچنین برگزاری جشن های دهه فجر و برپایی مراسم سخنرانی در این زمینه را از مهمترین اقدامات این موسسات در این دهه برشمرد.

 

این مسئول قرآنی، اضافه کرد:موسسات قرآنی البرز نقش راهبردی در توسعه و ترویج فرهنگ اصیل قرآنی در سطح استان ایفاء می‌کنند.

 

تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش در دهه فجر 94

حجت‌الاسلام حسن ملائکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش، هفتم بهمن ماه 94 طی سخنانی، اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی تالش به‌عنوان مسئول کمیته‌های مساجد وهیئات مذهبی و تشکل‌های دینی و قرآنی ستادبزرگداشت دهه فجر این شهرستان برنامه‌های متنوعی را برای این ایام مد نظر قرار داده است.

 

وی افزود: برنامه‌ها با کمک ادارات ونهادهای فرهنگی و همچنین تشکل های زیر مجموعه این اداره همچون شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و موسسات قرآنی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

 

این مسئول فرهنگی متذکر شد: از جمله این برنامه‌ها می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی، پیاده روی خانوادگی، غبار روبی مزار شهداء و اعزام مبلغین به مساجد و محفل انسی با قرآن اشاره کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش در پایان از آحاد مردم شهید پرور و ولایت مدار این شهرستان خواست تا با شرکت همگانی خود در راهپیمایی کشوری 22 بهمن بار دیگر مشت محکمی بر دهن استکبار جهانی بکوبند و نشان دهند به کوردلان که تا پای جان از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) دفاع خواهند کرد.

 

اعزام 30 مبلغ به نقاط مختلف علی آبادکتول در دهه فجر

عباسعلی افشان کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی علی آباد کتول با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر از اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرستان علی آباد کتول خبر داد و اظهار داشت: 30 مبلغ به مناسبت ایام دهه فجر و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به ترویج و تبیین دین مبین اسلام در مناطق مختلف علی آباد کتول مشغول به فعالیت می شوند.

 

وی تصریح کرد: از تعداد 30 مبلغ،20 مبلغ بومی منطقه و 10 مبلغ دیگر ویژه به شمار می روند که با حضور در مناطق مختلف احکام شریعت را ترویج و با برگزاری برنامه های مختلف دهه فجر و پاسخ گویی به شبهات دینی، رسالت خود را عملی می‌ کنند.

 

افشان ادامه داد: امروز وظیفه طلاب و روحانیون نسبت به بیان دین و سیره عملی و فضائل اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام به مراتب سخت تر و حساس تر شده است چرا که مسائل خرافی و عرفان های نوظهور میان مردم به شدت در حال ترویج بوده و در قلب و ذهن آن ها ریشه دوانیده است.

 

کارشناس فرهنگی و تمور تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی علی آباد کتول بیان دستورات و احکام الهی را سلاحی قدرت مند در برابر دشمنان اسلام دانست و ابراز داشت: تبلیغ و ترویج دین اسلام، تببین مکتب ائمه اطهار علیهم السلام، بیان اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و موارد متعدد دیگر از عوامل مهم غلبه بر عقاید سلفی گری و تکفیری در جهان اسلام است./1325/ن604/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات