۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۶۰۵

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ انعقاد و بروز رسانی2578 اجاره‌نامه موقوفات متصرفی در مازندران، آغاز ساخت مسجد فاطمیه مجتمع امام خمینی(ره) در استان مرکزی، مشخص شدن وضعیت اسناد مالکیت 20 هزار رقبه در کرمان تا پایان سال از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشوراست.

 

وی گفت: وقف یک نهاد اقتصادی و فرهنگی است که واقفان خیراندیش در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه و تقویت ارزش‌های اسلامی اموال‌ خود را وقف می‎کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با تاکید بر اینکه باید ارزش و جایگاه موقوفات در جامعه حفظ شود، ادامه داد: موقوفات نباید به حالت مخروبه رها شود ودر این راستا سازمان اوقاف موظف به ساماندهی و سودآوری آنها در چارچوب اجرای نیت واقفان است .

 

علیزاده با بیان اینکه بروزرسانی نرخ اجاره موقوفات در راستای زنده نگه ‌داشتن نیت واقف صورت می‌گیرد، گفت: علما، روحانیون و مراجع تقلید بر بروزرسانی نرخ اجاره موقوفات تاکید دارند تا حق و حقوق موقوفات ضایع نشود.

 

علیزاده با اشاراه به انعقاد دو هزار و 578 اجاره نامه موقوفات متصرفی مازندران خاطر نشان کرد: این تعداد اجاره نامه از ابتدای سال جاری تاکنون به همت کارشناسان بهره وری در ادارات اوقاف شهرستانها با متصرفان موقوفات منعقد شده است.

 

وی با بیان اینکه تعیین نرخ اجاره موقوفات توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد، افزود: نرخ اجاره برخی از موقوفات در استان مازندران واقعی نیست و این مسئله موجب تضعیف حق و حقوق موقوفات می‌شود.

 

 آغاز ساخت مسجد فاطمیه مجتمع امام خمینی(ره) در استان مرکزی

حجت الاسلام سید "محمدباقر طباطبایی" رئیس اداره اوقاف ساوه در این مراسم با تبریک جشن های پیروزی انقلاب گفت: زمین این مسجد توسط اداره اوقاف و امور خیریه ساوه واگذار شده است و در صورت تخصیص اعتبارات ،سازمان اوقاف و امور خیریه در ساخت این مسجد مساعدت لازم را بعمل خواهد آورد.

 

به گفته طباطبایی ، مسجد فاطمیه (س) در زمینی به مساحت دو هزار 100 مترو با 900 متر مربع زیربنا در سه طبقه ساخته خواهد شد که یک طبقه آن مسجد، یک طبقه حسینه و طبقه دیگر آن برای انجام فعالیت های فرهنگی اختصاص خواهد یافت.

 

وی اظهار داشت: با توجه به نیازبه یک مکان معنوی در این منطقه، ساخت این مسجد با استفاده از کمک های مردمی و افراد خیر انجام خواهد شد.

 

وضعیت اسناد مالکیت 20 هزار رقبه در کرمان تا پایان سال مشخص می شود

حجت الاسلام قاسمی زاده مدیر کل اوقاف کرمان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ضمن قدردانی ازهمکاری اداره کل ثبت اسناد ، روند اخذ اسناد مالکیت برای پلاک های موقوفات استان را با توجه به تعامل مشترک دو دستگاه مثبت ارزیابی کرد وافزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 330 سندمالکیت برای موقوفات استان صادر شده است که با توجه به شناسایی و تعیین وضعیت پلاک های دارای رقبات زیاد، امیدواریم تا پایان سال جاری وضعیت اسناد یبش از 20 هزار رقبه استان مشخص شود.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین اوقاف و اداره کل ثبت اسناد و املاک کرمان در جهت صدور سند مالکیت موقوفات استان ، گستردگی حدود اراضی و مشاعی بودن رقبات استان را یکی ازموانعی دانست که روند صدور اسناد مالکیت موقوفات را با کندی مواجه کرده است./1325/د101/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات