۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۴۵۰۳
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

نظام جمهوری اسلامی نخستین الگوی حکومت شیعی بعد از معصومین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهروزی لک تشکیل نظام جمهوری اسلامی را آرزوی سلف صالح خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران،‌ نخستین الگوی حکومت شیعی بعد از معصومین(ع) است که به همت نائب عام معصوم(ع) و با توجه به همه مشکلات تشکیل شده است که باید از آن حراست و نگهبانی کرد.
حجت‌الاسلام بهروزي لک حجت الاسلام غلامرضا بهروزي لک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم،‌ پیش از ظهر امروز در سخنرانی که در حاشیه نمایشگاه کتاب به مناسبت ایام الله دهه فجر در مؤسسه امام رضا(ع) برگزار شد به خاطرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی، نعمت بزرگ الهی بود که به ملت ایران هدیه داده شد.

 

وی با اشاره به دوران ستمشاهی و ظلم دوران طاغوت ابراز داشت: در آن دوران، کشور ایران تحت سیطره بیگانگان و دستگاه طاغوت قرار داشت و مردم هیچ گونه نقشی در سرنوشت خویش نداشتند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم،‌ تشکیل نظام جمهوری اسلامی را آرزوی سلف صالح خواند و یادآور شد: بعد از انقلاب عظیم پیامبر اکرم(ص) و تشکیل حکومت اسلامی در صدر اسلام و بعد از چند سال حکومت حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و بعد از دوران غیبت،‌ شیعه هیچگاه نتوانست الگوی حکومت اسلامی بر مبنای فقه دستورات اهل بیت(ع) تشکیل دهد و مجالی پیدا نکرد.

 

وی با اشاره به حکومت‌های آل بویه، صفویه و قاجار، یادآور شد: در تاریخ،‌ حکومت‌های مدعی شیعه برپا شده است؛ اما این حکومت‌ها طبق الگوی شیعی نبوده و در طول حکومت ائمه اطهار(ع) نبوده است.

 

حجت الاسلام بهروزی لک تأکید کرد: دوران حکومت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)،‌ الگوی حکومت اسلامی و شیعی است که در حدود پانزده سال بیشتر نبوده است‌ یا این که نائب خاص یا عام ایشان در رأس حکومت باشد.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را در راستای حکومت الهی معصومین(ع) خواند و خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران،‌ نخستین الگوی حکومت شیعی بعد از معصومین(ع) است که به همت نائب عام معصوم(ع) و با توجه به همه مشکلات تشکیل شده است که باید از آن حراست و نگهبانی کرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم به برخی از آسیب‌ها و ریزش‌های انقلاب اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به برخی آسیب‌ها و خیانت‌ها از سوی برخی جریان‌ها و افراد، نظام اسلامی در حال پیشرفت است.

 

وی گفت: اصل نظام و بنای جمهوری اسلامی بر پایه الگوی حکومت شیعی و اسلامی بنا شده است؛ اما برخی از مشکلات و نقص‌ها در بدنه حکومت و حاکمیت وجود دارد که باید رفع شود.

 

حجت الاسلام بهروزی‌لک در پایان به خاطرات تلخ و شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همه مردم از اقشار مختلف برای پیروزی انقلاب، تلاش و مجاهدت داشتند و در برابر طاغوت و اربابان غربی‌اش به ‌ویژه آمریکا با یکدیگر متحد بودند./908/202/ب2

ارسال نظرات