۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۴۴۶۷
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

اصل نظام و انقلاب الهی است و نباید به پای عملکرد افراد گذاشته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان درباره ابعاد الهی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب بر پایه سه اصل، حاکمیت اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی استوار و نص صریح آیات قرآن است و نباید عملکرد بعضی افراد را به پای اصل نظام گذاشت.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار جمعی از اعضای سازمان تاکسیرانی اصفهان با تبریک ایام دهه مبارک فجر و تشکر از حضور قشر زحمت کش و خدمتگزار جامعه گفت: انقلاب ایران، دستور خداوند و نص صریح قرآن است.

 

وی با اشاره به آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» درباره اهمیت انقلاب افزود: این نظامی را که انتخاب کردیم گفته خود خداوند است که واجب کرده که زیر پوشش کفر نباشید که حتی تا حد مرگ نیز وجوب باقی است همان که امام حسین فرمودند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با لذت است.

 

حاکمیت ولی فقیه اصلی پذیرفته شده میان شیعه و سنی است

آیت الله طباطبایی نژاد درباره اصل دیگر انقلاب، حاکمیت ولایت فقیه تصریح کرد: به فتوای همه علمای شیعه و سنی رهبری جامعه اسلامی است باید مجتهد باشند منتها اهل سنت به این فتوا عمل نمی کنند که اگر کسی به زور حکومت را گرفت حتی شراب خوار بود، دیگر ولی امر مسلمین است و باید پیروی کرد، ولی فتوای علمای شیعه تا رهبری شرایط نداشته باشد پیرویش واجب نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: دو اصل حاکمیت اسلام و ولایت فقیه دو اصل اساسی جامعه اسلامی است که تا مدت ها بعد از پیامبر نبود و به برکت انقلاب، اجرا و عملی شد و از زیر بار کفر بیرون آمد و در ولایت فقیه در رأس تمام امور قرار گرفت.

قانون اساسی، نقشه راه کشور است

نماینده ولی فقیه در اصفهان رکن سوم نظام جمهوری اسلامی را قانون اساسی بیان کرد که نقشه راه کشور است که امام درباره آن فرمودند هیچ خلاف اسلامی در آن نیست و این سه اصل نظام اسلامی جمهوری اسلامی است ولی این که افرادی در این نظام متعهد و مسؤول نیستند، هیچ ربطی به اصل نظام ندارد.

 

وی با اشاره به ذلت کشورهای عربی و اسلامی در برابر جهانخواران عالم و عظمت انقلاب گفت: آنچه انقلاب برای این ملت به ارمغان آورد، استقلال در سایه عزت بود نه صرف انجام مناسک عبادی که حتی سنی ها بهتر از ما انجام می دهند اما نوکر کفار و با پول خود مسلمانان علیه آنها جنگ افروزی می کنند و چنان ذلیل هستند که حتی جرأت به کار بردن اسلحه ندارند و متاسفانه بعضی وقت ها توجه نداریم که این انقلاب چه عزت و عظمتی را نصیبمان کرد.

 

استقلال و عزت مهمترین دستاوردهای انقلاب است

آیت الله طباطبایی نژاد درباره دستاوردهای انقلاب در مقایسه با انقلابات دیگر گفت: استقلال در کنار پیشرفت مهمترین دستاوردهای انقلاب است و تنها کشور اسلامی که با عزت در برابر تمام ابرقدرت های عالم ایستاده در حالی که دیگر کشورهای اسلامی بازار و صنعتشان همه وارداتی است، ایران است که اگر در طول این 37سال ایستادگی نمی کردیم، اکنون وضعیتی همانند کشورهای عربی داشتیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: پیشرفت در زمینه صنایع و تسلیحات نظامی، ساخت زیردریایی، مقابله در برابر تسلیحات آمریکا و بازداشت نیروهای دریایی آمریکا که به چنان ذلتی رسیدند،‌در فن آوری های مختلف به خصوص پزشکی و خودکفایی در زمینه متخصصین و ورود به عرصه توریست درمانی که جای فعالیت بزرگی برای کشور در زمینه های مختلف است. 

 

امام جمعه اصفهان در ادامه درباره اهمیت فعالیت قشر راننده گفت: امانت داری از مال و نامؤس مردم اولین و مهم ترین وظیفه شما است و تاکسی رانی مسؤولیت مهمی به عهده دارد که در درجه اول امانت دار مردم است که در عین متدین، باید امین مردم باشند و شما مسؤولان باید از این حالت محافظت کنید که اگر حتی یک نفر منحرف شود، عواقبتش متوجه تمام افراد است.

 

وی نقش رانندگان تاکسی را به نقش یک روحانی و مبلغ تشبیه کرد و افزود: یک راننده می تواند بیشتر از یک روحانی فعالیت کند و تشکیلات جلسات مذهبی و اعتقادی و بصیرت افزایی برای این قشر باید مورد توجه جدی قرار گیرد به خصوص با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات می توانند نقش مؤثری در آگاهی مردم داشته باشند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه بیان کرد: یکی از آسیب های جدی این قشر از جامعه، اشکالاتی است که مسافران به مملکت و انقلاب وارد می کنند و بعضاً رانندگان نیز به آن دامن می زنند و باید مواظب باشید که این اشکالات تبلیغ علیه اسلام نشود، تبلیغ به نفع اسلام و انقلاب شود، و با آگاهی نسبت به به این قشر باید بدانند که ما نمی گوییم کشور نقص کم دارد یا افرادی نقص کم دارند، ولی این نقص ربطی به انقلاب و امام ندارد و عظمت این انقلاب باید حفظ شود./1306/202/ب3

ارسال نظرات