۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۴۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

22 بهمن سالروز بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای ما عزت، کرامت و شخصیت به ارمغان آورد، گفت: بیست و دوم بهمن ماه نیز درواقع سالروز بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با شاعران استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شاعران استان، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: امام خمینی(ره) هنرمندی بود که با کلام الهی خود ملت پراکنده ایران را یکپارچه و منجسم کرد.

 

وی با بیان اینکه امام راحل مردم مسلمان ایران را به خوبی می شناخت و حرف و عملش با نیت قلبی وی یکسان و همسو بود، افزود: ملت مسلمان ایران و امام خمینی(ره) مکمل یکدیگر بوده و به همین دلیل نیز توانستند در کنار هم بساط حکومت ظلم و جور ستم شاهی را برچینند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در سال 57 امام راحل همانند خلبان بدون چتر نجاتی بود که تلاش می کرد با فرود آمدن، خود را فدای مردم کند، اضافه کرد: از طرف دیگر کلام و عمل امام خمینی(ره) همانند باران بهاری سبب رویش گل‌های آزادی در این کشور شد به همین دلیل نیز مردم هر سال، سالگرد این ایام باشکوه را جشن می گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه جشن گرفتن ایام پیروزی انقلاب به معنای جشن تولد دوباره ملت ایران است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای ما عزت، کرامت و شخصیت به ارمغان آورد و بیست و دوم بهمن ماه نیز درواقع سالروز بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران است به همین دلیل جشن این ایام باید باشکوه و گسترده برگزار شود.

 

به گفته وی ملت ایران با آمدن امام و پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی ارزشمند شدند چرا که پیش از امام ملت ما صفرهایی پراکنده بودند که با قرار گرفتن امام به عنوان عدد یک در کنار این صفرها، ارزشمند و عزت‌مند شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی احترام و کرامت متقابل بین امام و امت در ایران اسلامی نهادینه شد، اضافه کرد: این احترام و کرامت متقابل نشانگر نظام ولایی بوده که تاکنون نیز در ایران اسلامی جاری و ساری است.

 

وی تصریح کرد: ملت ما پیش از انقلاب نیروی بالقوه‌ای بود که با رهبری امام خمینی(ره) بالفعل و قیمتی شد به گونه‌ای که امروز ایران اسلامی در همه دنیا به عنوان کشوری مستقل، مقاوم و مؤثر شناخته شده و بسیاری از ملت ها و کشورها آرزوی دست یابی به جایگاه ما را دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با کلام و روش اسلامی، در کشور نظامی دینی پایه‌گذاری کرد که اکنون با وجود گذشت حدود چهار دهه از عمر آن همچنان با قدرت و عزت در حال پیشروی است.

 

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف از برگزاری شب‌های شعر و محافل هنری تثبیت جایگاه هنر در استان است، افزود: این محافل و مجالس شعر آیینی سبب می شود تا جوانان از وقایع تاریخی گذشته اسلام آگاهی و شناخت بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شعر افق روشن آینده را با زبان بهتر و هنری برای مردم ترسیم می کند، اظهار کرد: درواقع یکی از دلایل ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی، آفرینش آثار هنری با مضامین انقلابی است به همین دلیل آفرینش آثار فاخر انقلابی یکی از رویکردها و اولویت های اصلی حوزه هنری خراسان شمالی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات