۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۴۰۳
کارشناس مسائل خانواده:

برخورد خردمندانه در زندگی زناشویی حلال مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده با بیان این که متأسفانه بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی به این علت است که همسران تصوری خیالی از زندگی مشترک دارند، گفت: برخورد خردمندانه در زندگی زناشویی حلال مشکلات است.
حجت الاسلام عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در برنامه پرسمان اعتقادی از رادیو معارف با اشاره به این که بخش عمده ای از مشکلات زندگی زناشویی به این علت است که زوج ها تصویر واقعی از زندگی مشترک نداشته و با تصور خیالی که از زندگی دارند به سراغ زندگی می روند، گفت: همین موضوع موجب می شود به این علت که تصور آنها از واقعیت با تصور خیالی آنها برابر نیست دچار اختلافات شدید شوند.

 

وی افزود: خانواده ها باید تصور درستی از زندگی زناشویی به فرزندان خود منتقل کنند و به آنها بگویند که زندگی دارای سختی و ناخوشی است و زن و شوهر باید در کنار یکدیگر این سختی ها را تحمل کنند و نمی توان بار زندگی مشترک را روی دوش یک نفر قرار داد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما برای دختران و پسران خود از زندگی زناشویی یک زندگی مرفه و بدون مشکل ترسیم کرده ایم، ادامه داد: همین امر سبب می شود که آنها بعد از ورود به زندگی مشترک وقتی با واقعیتی متفاوت روبه رو می شوند خیلی زود میدان را خالی کرده و سراغ طلاق بروند.

 

حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان این که برخورد خردمندانه با واقعیت های زندگی و استفاده از احادیث و کلام اهل بیت(ع) زمینه افزایش خردورزی را در انسان فراهم می کند، تصریح کرد: بهترین راهکار برای رها شدن از خیال پردازی مطالعه آیات قرآن و تفکر در آن است و این کار نه تنها انسان را از خیال پردازی رها می کند بلکه انسان را عاقل و اهل تفکر و خرد می کند.


وی یادآور شد: اگر زندگی خود را بر محور آیات قرآن کریم تنظیم کنیم بسیاری از مشکلات ما در زندگی زناشویی و اجتماعی برطرف می شود و یکی از مهم ترین دلایلی که ائمه(ع) در زندگی مشترک خود موفق بودند این بود که قرآن و آیات آن را به صورت عملی در زندگی خود پیاده می کردند و اگر ما هم همین راه ائمه(ع) را ادامه دهیم به طور قطع در زندگی خود مانند آنها موفق خواهیم بود و خواهیم توانست زندگی خود را به یک زندگی شاخص و الگو برای دیگران تبدیل کنیم./968/202/ب2

ارسال نظرات