۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۴۳۶۰
آیت الله مهمان نواز:

هدف از حملات تروریستی به اماکن مذهبی تضعیف فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انفجار اخیر در نزدیکی حرم حضرت زینب(س) در سوریه گفت: هدف از انفجار و حملات تروریستی در اماکن مذهبی و دینی مسلمانان، تضعیف فرهنگ اسلامی است.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با محکوم کردن انفجار اخیر در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از زائران این حرم شد، اظهار کرد: دشمنان تلاش می کنند با انجام این گونه حملات تروریستی و انفجارها، پایه‌های اسلام را تضعیف کرده و آن را از بین ببرند.

 

وی با اعلام انزجار از هر قدمی که در راه تضعیف اسلام، انقلاب و نظام اسلامی برداشته شود، افزود: هدف از انفجار و حملات تروریستی در اماکن مذهبی و دینی مسلمانان، تضعیف فرهنگ اسلامی است به همین دلیل همه باید در برابر این اقدامات دشمنان هوشیار باشیم.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر توجه و دقت به مسائل و اتفاق‌های جهان اسلام، خاطرنشان کرد: در واقع یکی از اهداف و رویکردهای اصلی انقلاب اسلامی و نظام مقدس ما، تلاش برای پیاده‌سازی اسلام راستین در منطقه و جهان است.

 

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دین اسلام تنها در حد حرف در کشور وجود داشت و در شرایطی بودیم که اسلام در معرض اضمحلال و نابودی قرار داشت اما به فضل الهی، با همت مردم و هدایت امام راحل، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه امام خمینی(ره) با فریاد الهی خود مردم را بیدار کرده و مردم هم با پیروی از او بساط رژیم ستم شاهی را جمع کردند، ادامه داد: در طول حدود چهار دهه گذشته نیز مردم با وفاداری به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، قوی تر از گذشته از پایه‌های اسلام و انقلاب حفاظت و حراست می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ دینی و اسلامی است، افزود: همه ما باید شکرگزار انقلاب بوده و با عمل و خدمت خود برای ارتقای روزافزون و توسعه کشور و نظام اسلامی تلاش کنیم.

 

آیت الله مهمان نواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در کشور و نظامی که دشمنان قسم خورده ای داشته و هر روز برای تضعیف آن نقشه‌ای کشیده می شود، موضوع انتخابات و حضور حداکثری مردم در آن بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه انتخابات مایه بقای نظام و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید همه به دور از انحراف‌های سیاسی، فرهنگی و اخلاقی انتخابات را مهم شمرده و پای صندوق‌های رأی نیز کسانی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنیم که با اسلام و اهداف انقلاب و نظام اسلامی سنخیت داشته باشند.

 

آیت الله مهمان نواز از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست تا مسؤولیت ها را برای خدمت به مردم خواسته و در راه رسیدن به این مسؤولیت هیچ گونه حرکت خلاف قانون و عقلانیت نداشته باشند چرا که برخی از اقدامات تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، حرمت نظام اسلامی را خدشه دار می کند.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید برای کسب 10 رأی بیشتر اخلاق اسلامی زیرپا گذاشته و به مردم دروغ گفته شود، گفت: کسی که برای دنیا و موقعیت دنیوی، داوطلب انتخابات شده و در این مسیر نیز از دروغ و حرکت خلاف قانون ابایی نداشته باشد، بدون شک فریبکار بوده و به درد نمایندگی مردم در نظام اسلامی نمی خورد./9314/202/ب3

ارسال نظرات