۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۲۲۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم تر است

خبرگزاری رسا ـ مفسر برجسته قرآن کریم گفت: مهم‌ترین نکته درباره افراد این است که پای اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانند.
حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، استاد برجسته اخلاق شامگاه دوشنبه 12 بهمن در جلسه تفسیر قرآن امامزاده حسن(ع) منطقه 17 تهران، گفت: در تمامی اعصار مردم با حمایت و استطاعت از انبیای الهی و افراد برگزیده توانسته‌اند بر فراعین زمان خود پیروز شوند.

 

وی به نقش هدایت کننده پیامبران در بیشتر پیروزی‌ها اشاره کرد و عامل وحدت و انسجام مسلمانان را در پیروی از دستورات و فرامین الهی دانست که از لسان انبیای الهی به مردم گفته شده است.

 

حجت السلام و المسلمین قرائتی، با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) گفت: در نزد یهودیان صندوقی که حضرت موسی در نوزادی در رود نیل به واسطه مادرش رها شده بود و به کاخ فرعون رسید را بسیار مقدس و آرام‌بخش می‌دانند و در قرآن هم آیه داریم که هر صندوقی که یادگار پیامبران باشد عزیز و مقدس است و وهابیون که بوسه‌های ما را بر ضریح مقدس امامان، شرک می‌دانند باید بدانند که ما بر یاذگاران انبیای  الهی اظهار ارادت می‌کنیم که این عمل ما جواب قوی قرآنی است.

 

این استاد اخلاق، در خصوص وهابیون گفت: این افراد ادعای قرآنی می‌کنند و برای هر کارشان توجیه دینی دارند و در برابر این افراد با شعر، تاریخ و قصه نمی‌شود بحث کرد و فقط با مستندات قرآنی می توان جواب کوبنده‌ای به آنها داد.

 

مفسر علوم قرآنی، پیرامون انقلاب و افرادی که در آن از این جنبش حمایت کرده گفت: افرادی که تا آخر گوش به فرمان رهبرشان بودند و در مقابل سختی‌ها ریزش نکردند طعم پیروزی را چشیدند و گاها جمعیت کم بر جمعیت زیاد پیروز می‌شود.

 

محقق برجسته دینی، با اشاره به نقش مناففان بیان داشت: این افراد که در قرآن هم از آنان نام برده شده است همواره حرفشان با عملشان همخوانی نداشته است و تردید، یاس و ناامیدی را به بدنه هر سیستم وارد می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی یاد آور شد: خداوند هر امتی را در مقابل سختی ها آزمایش می‌کند و مردم ایران در مقابل ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی، صنعتی و دارویی با استقامت و یاری خداوند بر مشکلات چیره گشتند.

 

وی گفت: در هر دوره زمانی جنگ از سوی ظالمان و طاغوتیان بر مردم تحمیل شده است و رزمندگانی غیور و جوان از دیانت و شرافت جامعه اسلامی حفاظت کرده‌اند که کم سن‌ترین آنها در جنگ کشورمان افرادی همچون حسین فهمیده هابوده اند.

 

وی در پایان گفت: مردم فقط برای احکام اسلامی به انبیای الهی مراجعه نمی‌کردند و در امور اقتصادی و نظامی از آنان مشاوره می‌گرفتند و هیچ‌گاه سیاست از دین جدا نبوده است و افراد رای دهنده در انتخابات باید با دقت بیشتری بر سخنان و عملکرد گذشته افراد آنها را انتخاب کنند./856/202/ب1

ارسال نظرات