۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۱۸۳
استاد حوزه علمیه:

روحانیت نقش بی بدیلی در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: روحانیت پایه گذار و رهبری انقلاب را بر عهده داشتند و به خوبی از عهده این مسؤولیت برآمدند.
حجت الاسلام صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به نقش بی بدیل جامعه روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این امر بر هیچ فرد آگاه به مسائل سیاسی پوشیده نیست که پایه گذار و رهبری این انقلاب با عظمت بر عهده روحانیت و به طور ویژه امام خمینی (ره) بوده است و در حال حاضر هم روحانیت رهبری این انقلاب را بر عهده دارد و به خوبی از عهده این مسؤولیت مهم برآمده است.

 


حجت الاسلام صرفی پور تأکید کرد: جامعه روحانیت چه آن هایی که مبارز و جهادی بودند و همچون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، چهار شهید محراب و یاران امام راحل در شهرها و استان ها زندان و شکنجه و سالیان سال در تعقیب و تبعید را تحمل کردند و انقلاب را رهبری می کردند و چه آن ها که مستقیمأ وارد مبارزه با طاغوت نشدند اما رهبری معنوی مردم را بر عهده داشتند، همه یک هدف واحد را دنبال می کردند و آن برچیده شدن نظام طاغوتی و برپایی نظام اسلامی بود.

 


استاد حوزه علمیه بیان داشت: ملت مؤمن و انقلابی ایران نیز دنباله رو روحانیت بودند تا اینکه همه مجاهدت ها که از سال 1340 آغاز شده بود به ثمر نشست و در سال 1357 رژیم طاغوت سرنگون و انقلاب اسلامی برپا شد.

 


وی تأکید کرد: با یک قضاوت بی طرفانه می توان گفت روحانیت در دستیابی به اهداف خود کاملا موفق بود و به ویژه امام راحل (ره) که بنیانگذار انقلاب اسلامی است به همه اهداف خود دست یافت از این رو در وصیتنامه خود رضایت خویش را از ملت بزرگ ایران اعلام کرد و نوشت که با رضایت خاطر و با آرامش از این دنیا می روند.

 


حجت الاسلام صرفی پور بیان داشت: در حال حاضر نیز حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) رهبری این انقلاب با عظمت را بر عهده دارند و همچون امام راحل (ره) از ملت بزرگ ایران راضی بوده و به خوبی از عهده نظام اسلامی برآمده اند.

 


استاد حوزه علمیه ابراز داشت: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که امام خمینی(ره) را به مردم ولایتمدار ایران هدیه کرد و سپس حضرت آیت الله خامنه ای را که پا در جای پای امام راحل می گذارند و سبب پیشرفت های عظیمی در ابعاد معنوی و مادی کشور شدند رهبر جامعه اسلامی ایران قرار داد.

 


وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت با همه وجود به مردم خدمت می کنند و رهبری و هدایت مردم را برای زندگی بهتر بر عهده دارند، با اینکه رهبری نظام بر عهده روحانیت است اما از نظر مالی اکثر روحانیان در مضیقه بوده و همچون ائمه اطهار علیهم السلام زندگی ساده ای در پیش گرفته اند.

 


حجت الاسلام صرفی پور در پایان با یاد از شهدای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: سلام خداوند بر روح پر فتوح امام راحل و شهدای روحانیت آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری و نواب صفوی و شهدای محراب و شهدای روحانیت در دفاع مقدس و شهدای قوه قضائیه و دولت و همه شهدای انقلاب اسلامی که به یمن وجود پر برکت آن ها اکنون نهال انقلاب بارور شده است./857/302/ب1

ارسال نظرات