۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۱۵۱
امام جمعه شهرضا:

امام خمینی سیاست را وسیله‌ای برای خدمت به مردم قرار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: امام خمینی(ره)، سیاست مداری را پیشه خود قرار نداد، بلکه ایشان این عنوان را وظیفه و ابزاری برای خدمت به مردم می دانستند.
امام جمعه شهرضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، شامگاه امروز در جمع طلاب و مدرسان حوزه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان شهرضا، با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) اظهار کرد: مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش ها و رنج های زیادی را متحمل شدند، تمامی تلاش های امام راحل(ره) و مردم برای صیانت از حریم اسلام و  اقامه احکام فراموش شده آن بوده است.
 
وی تصریح کرد: امام(ره) و انقلاب دو پدیده جدانشدنی هستند و در هر جایی که نام انقلاب اسلامی برده می شود، نام امام خمینی (ره) به ذهن متبادر می شود.
 
امام جمعه شهرضا تأکید کرد: زندگی امام خمینی(ره) باید سرلوحه کار مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد و مسئولان باید تمام تلاش خود را در زمینه خدمات رسانی به مردم انجام دهند.
 
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید نسل های دوم و سوم انقلاب، تاریخ دوران پیروزی و مبارزات انقلابی مردم را مطالعه کنند تا با فداکاری هایی که  آن ها برای حفظ اصول و مبانی انقلاب داشته اند آشنا شوند.
 
وی گفت: انقلاب با رهبری فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع و سیاست مداری دانا به پیروزی رسید، امام (ره) هیچ گاه سیاست مداری را پیشه خود قرار نداند بلکه آن را به عنوان وسیله ای برای خدمت به مردم می دانست.
 
امام جمعه شهرضا اظهار کرد: لشکر های سیاسی و فرهنگی دشمن به دنبال نابودی انقلاب و دوری مردم به ویژه نسل جوان، از ارکان و اصول نظام هستند، رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اقدامات و تلاش های دشمن هشدار داده اند.
 
حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: طلاب و علما همواره در صف مقدم دفاع از ارش های اسلام و انقلاب بوده اند، این قشر از جامعه در راه پیروزی انقلاب تلاش ها و زحامات زیادی را متحمل شده اند.
 
وی تأکید کرد: مدیران حوزه های علمیه همان گونه که برای ارتقاء معنویت و روحیات و اخلاق طلاب تلاش می کنند، باید با رعایت شؤون و شخصیت این افراد مشکلات اقتصادی اهل علم را نیز برطرف کنند.
 
امام جمعه شهرضا گفت: امام راحل(ره) سیاستمداری آگاه و عالمی متعهد بودند که از تمام امکانات موجود برای خدمت به اسلام و مسلمانان استفاده کردند
 
حجت الاسلام یعقوبی، در ادامه انتخابات را فرصتی برای نشان دادن بلوغ سیاسی مردم دانست و افزود: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و داوطلبان ورود به مجلس نیز در مجالس تبلیغاتی خود، تنها به عرضه دستاوردها و داشته های خود بپردازند و از تهمت زدن به دیگران خودداری کنند.
 
وی در پایان، گفت: امام خمینی(ره)، سیاست مداری را پیشه خود قرار نداد، بلکه ایشان این عنوان را وظیفه و ابزاری برای خدمت به مردم می دانستند./868/202/ب2
ارسال نظرات