۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۱۵۰
امام جمعه اصفهان:

فساد افراد و جناح ها ربطی به اساس حکومت اسلامی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان این‌که فساد افراد و حکومت ها ربطی به اساس حکومت اسلامی ندارد، گفت: در هر عهد و زمانه ای انسان های خوب و بد وجود دارند، حتی در دوران حکومت حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) نیز افراد فاسد و صالح وجود داشته اند.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان، شامگاه امروز در مدرسه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا در جمع طلاب و علمای این شهرستان، اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه باید طوری در تحصیل و تزکیه نفس تلاش کنند که همواره نقش رهبری خود را در جامعه حفظ کنند.

 

وی تصریح کرد: طلاب باید خودشان، بیش از سایرین به احکام و قواعد دینی عامل باشند و در این زمینه بر دیگران سبقت بگیرند، حتی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز این قشر از جامعه بیش از سایر اقشار در خدمت امام(ره) و انقلاب بوده اند.

 

امام جمعه اصفهان، تأکید کرد: عظمت وجودی امام راحل(ره) به این دلیل بوده است که از دوران نوجوانی و جوانی به دنبال بهره برداری از محضر برترین اساتید اخلاق بوده اند، ایشان سال های زیادی را در محضر آیت الله شاه آبادی تلمذ کرده اند.

 

آیت الله طباطبائی نژاد، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برخی افراد این گونه استدلال می کنند که عمل به احکام و قواعد دینی در دوران قبل و بعد از انقلاب تفاوت زیادی نکرده است، پس چرا انقلاب کریدم و برای چه این همه شهید و مجروح را تقدیم انقلاب کردیم؟، این سخن نشانه کج فهمی و عدم درک صحیح از متون دینی و قواعد الهی اسلام است.

 

وی تصریح کرد: نماز و روزه و قواعدی از این قبیل، تنها بخشی از دستورات دینی ماست، بخش مهم و قابل توجه دین ما قواعدی است که در خصوص حکومت و تبعیت از حاکمان مورد تأیید دین وجود دارد؛ از این جاست که اختلافات بین حکومت اسلامی ایران و حکومت های به ظاهر اسلامی نظیر عربستان ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: اسلام ما از تبعیت از حاکم فاسد و جائر بر حذر داشته و در این خصوص از ما خواسته است در برابر اقدامات زورگویان قیام کنیم، به همین دلیل امام حسین(ع)،  علی رغم امکان برای عبادت و قیام به نماز و روزه، باز هم در برابر یزید قیام کردند؛ اگر آن حضرت به این دستورات دینی پایبند بنودند قطعاً از سوی حکومت یزید مورد سوء قصد قرار نمی گرفتند.

 

آیت الله طباطبائی نژاد اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب فاسدان بر ما حکومت می کردند و کشور ما زیر سلطه و نفوذ بیگانه بود، ما با پول خودمان اسلحه می خریدیم اما بدون اجازه آمریکایی ها اجازه استفاده کردن از آن ها را نداشتیم.

 

وی عنوان کرد: دولت هایی مثل عربستان نیز امروزه تحت لوای کفر به جهان اسلام خیانت می کنند، این کشورها سرمایه های خود را در خدمت مستکبران و ایادی آن ها در جهان قرار داده اند و شرارت می کنند.

 

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم با احساس مسؤولیت در برابر نظام و انقلاب در این صحنه حاضر شویم.

 

آیت الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: اعلام نظر شورای نگهبان رافع مسؤولیت ما نیست، همه ما وظیفه داریم باز هم در بین داوطلبان بررسی کرده و فرد اصلح را شناسایی کنیم.

 

وی در پایان، گفت: در هر عهد و زمانه ای انسان های خوب و بد وجود دارند، حتی در دوران حکومت حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) نیز افراد فاسد و صالح وجود داشته اند، فساد افراد و حکومت ها ربطی به اساس حکومت اسلامی ندارد./868/202/ب1

ارسال نظرات