۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۱۴۰۰۰
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان:

مساجد نقش مهمی در شکل گیری نهضت اسلامی ایفا کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: در جریان انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت آن بوده اند.
راوند

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به نقش مساجد در انقلاب پرداخت و اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه انقلاب بودند و به یاری خدا این انقلاب اسلامی شکل گرفته از آن نهضت عاشورایی و آن حرکتی که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام داشته، این ادامه همان بود که به برکت خون شهدا و امام شهدا رقم خورده و ثمره آن هم انقلاب اسلامی بوده است.


وی مسجد را بهترین کانون اسلامی از صدر اسلام تا کنون برشمرد و بیان کرد: مسجد افزون بر کارکرد عبادی، نقش مهمی در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم مسلمان ایفا کرده است و مسجد محل ملاقات ‌های پیامبر (ص)، مکان مشورت برای اقدامات نظامی و همچنین آشنایی مسلمانان با احکام و تعالیم فردی و اجتماعی اسلام بوده است.


حجت الاسلام راوند با بیان این که انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) با مشخصه اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان متمایز شده است، تصریح کرد: مسجد مهم ‌ترین کانون در این نهضت اسلامی به‌حساب می‌آید و نقش و کارکرد مسجد از نقش و کارکرد مرجعیت و علمای شیعه جدا نبود.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در این کانون‌ها مهم است که پیام مرجعیت مبارز «حضرت امام خمینی» به توده‌ مردم مسلمان منتقل می‌شد، جلسات سخنرانی وعاظ انقلابی در ایام محرم و صفر و شب‌های ماه رمضان در مساجد برپا می‌شد.


وی حضور مداوم در مساجد و ایراد سخنرانی‌های انقلابی را بخش مهمی از مبارزات علمای انقلابی عنوان کرد و افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی به فراخور هر حادثه‌ای مساجد نقش خود را ایفا کردند.


حجت الاسلام راوند در بخش دیگری از سخنانش به شاخص ترین برنامه های دهه فجر از سوی کانون های مساجد جنوب کرمان اشاره و ابراز کرد: اکران فیلم های جشنواره عمار، تشکیل ستادهای روستایی بالای هزار نفر جمعیت، ویژه برنامه گلبانگ الله اکبر در شب 22 بهمن، 10 شب 10 مسجد، ایجاد ایستگاه های انقلاب، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در بخش جازموریان از مهم ترین برنامه های دهه فجر است.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شهدای انقلاب اسلامی نام و جایگاه شان تا ابد محفوظ و ماندگار است از طرف دیگر الگویی برای بشریت هستند، بنابراین باید در حد توان راه آنان را ادامه داد.


وی افزود: توفیق شهادت برای انسان های بزرگ تا همیشه باز است و بر حسب لیاقت خداوند به انسان می بخشد و دفاع از حریم ولایت جایگاهی بسیار ارزشمند است که نصیب هر شخصی نمی شود؛ شهدای مدافع حرم در راه دفاع از ارزش ها و حریم اهل بیت جان خود را فدا کردند.


حجت الاسلام راوند ادامه داد: دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در نظر دارد در راستای تقدیر از خانواده شهید بامری نخستین و تنها شهید مدافع حرم و ایجاده انگیزه در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره ای را در منطقه جازموریان برگزار کند.


وی با اشاره به این که این یادواره در دهه فجر برگزار می شود، اضافه کرد: این یادواره نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در جنوب کرمان است./9709/302/ب1

ارسال نظرات