۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۳۹۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

شأن رهبری روحانیت در انقلاب برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید در دهه فجر شأن رهبری، مدیریت و هدایت‌گری روحانیت در انقلاب اسلامی برای مردم به ویژه نسل‌های جدید تشریح و تبیین شود.
حجت الاسلام خادمي- گردهمايي طلايه داران فجرآفرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در گردهمایی «طلایه‌داران فجرآفرین» که در آستانه فرا رسیدن دهه فجر با حضور علمای شیعه و سنی استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در ایران، اظهار کرد: روحانیان چه در مبارزات انقلابی و چه پس از پیروزی انقلاب و تلاش برای استقرار و استحکام نظام اسلامی، نقش اصلی و محوری را ایفا کردند.

 

وی اضافه کرد: رهبری انقلاب و نظام اسلامی به دوش روحانیت بوده و امام خمینی(ره) نیز با شخصیت جامع و یگانه خود، در رأس این هرم رهبری قرار داشتند که امروز این رهبری به رهبر معظم انقلاب رسیده است.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه این نقش‌آفرینی در سال های پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز تداوم داشت، افزود: در طول حدود چهار دهه گذشته حضور و خدمت‌رسانی روحانیت در عرصه های مختلف روز به روز افزایش یافته است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان نقش‌آفرینی و خدمات روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: باید در برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر، نقش روحانیت و علما در پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و استمرار نظام دینی مرور شود.

 

وی تصریح کرد: لازم است در دهه فجر شأن رهبری، مدیریت و هدایت‌گری روحانیت در انقلاب اسلامی برای مردم به ویژه نسل‌های جدید تشریح و تبیین شود.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه نقش روحانیان در اجرای برنامه های دهه فجر مهم است، خاطرنشان کرد: روحانیان و مبلغان می توانند با استفاده از فرصت دهه فجر در مدارس، دانشگاه ها و اجتماع ارزش های نظام اسلامی را به خوبی تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا داشتن ماهیت دینی آن است، افزود: خداباوری و خداجویی مردم ایران یکی دیگر از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها است به گونه ای که ایمان مردم ایران اسلامی یکی از عوامل بقای انقلاب و نظام مقدس اسلامی محسوب می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای حدود هزار و 200 برنامه از سوی این نهاد همزمان با ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: این برنامه ها در حوزه های مختلف فرهنگی، قرآنی و عمرانی پیش بینی شده که رویکرد آنها نیز معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در بخش های مختلف است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اعزام 360 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان همزمان با دهه فجر، اضافه کرد: همچنین در این ایام چهار روحانی مبلغ خارجی از جامعه المصطفی قم و 35 روحانی مبلغ دیگر نیز از حوزه علمیه قم به این استان اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: برای روحانیان مبلغ خارجی 50 عنوان برنامه و برای مبلغان اعزامی از قم و حوزه های علمیه استان نیز درمجموع 500 برنامه برای اجرا در ایام الله دهه فجر پیش بینی شده که برپایی نشست‌های فرهنگی و گفتمان‌های دینی و بصیرتی در مدارس و دانشگاه ها از جمله این برنامه ها است./9314/202/ب3

ارسال نظرات