۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۸۸۵
کارشناس قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه؛

حیات جاودانه و رزق الهی در گرو سبک زندگی مؤمنانه است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حیات و زندگی انسان تنها به زندگی و نفس کشیدن در این سرای مادی ختم نمی‌شود بلکه حیات انسان در آن جهان حیاتی ابدی و جاودانه است، گفت: آیات قرآن کریم به صراحت بیان می‌کنند که حیات جاودانه انسان با سبک زندگی مؤمنانه محقق می‌شود.
حيات طيبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملکی کارشناس قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان قرآنی از رادیو معارف با اشاره به اینکه انسان برای زندگی محدود خلق نشده است، گفت: انسان خواهان نامحدود است در حالی که محدودیت زندگی در این جهان با طبع نامحدود انسان سازگار نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه خداوند هیچ خواسته‌ای را بدون پاسخ در وجود انسان قرار نداده است، ادامه داد: همانطور که انسان خصلت ابدی خواهی دارد خداوند به این نیاز انسان پاسخ داده است و این حس ابدی خواهی را در دنیای دیگر برای انسان فراهم کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آیات قرآن کریم به صراحت تأکید شده که گمان نکنید کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و به شهادت رسیده‌اند مرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و این موضوع اشاره به زندگی ابدی انسان‌ها به‌خصوص مجاهدان فی سبیل الله دارد.

 

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: نکته مهم در این آیه این است که آنچه زندگی ابدی را برای انسان رقم می‌زند جهاد فی سبیل الله است که جهاد فی سبیل الله خود یکی از مصادیق سبک زندگی مؤمنانه بوده و یک بخش از این سبک زندگی را تشکیل می دهد.

 

وی با بیان اینکه در مورد انسان‌های مؤمن هم این موضوع مصداق دارد و در آیات قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار کرد: انسان‌های مؤمن به واسطه ایمانی که دارند به شهدا و صالحان ملحق هستند به همین دلیل زندگی آن‌ها ابدی می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایمان و عمل صالح دو کلید دست یابی به ابدیت هستند، گفت: کسی که از این نعمات و سبک زندگی مؤمنانه محروم است نه تنها در آن دنیا روحی مرده داشته بلکه در آخرت هم به خاطر اینکه جز تاریکی برای خود ذخیره نکرده است زندگی و حیات او مرده بوده و ابدیت برایش جز رنج چیزی نیست به گونه‌ای که هر لحظه احساس مرگ کرده و خواهان مرگ ابدی می شود.

 

حجت الاسلام ملکی یادآور شد: خسران و مرگ در این دنیا غفلت از یاد خداست و هر کس که بر محور یاد خدا زندگی نکند دچار مرگ حقیقی شده هر چند که در حال حاضر نفس می‌کشد و راه می رود./968/ت302/ی

ارسال نظرات