۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۸۰۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

توسعه ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با رؤسای هیأت های ورزشی مرکز استان با اشاره به این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، اظهار داشت: ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است. 

 

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد، افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم. 

 

حجت الاسلام میرعمادی با توجه به فرمایش رهبری در خصوص این که باید طلاب را به ورزش وادار کرد گفت: سلامت جسمی و روحی طلاب موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

 

وی در ادامه توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند. 

 

حجت‌الاسلام میر عمادی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات بسیاری به همراه بسیاری خواهد داشت.

 

معاون حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 27 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: همچنین بیش از سه هزار طلبه در این مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به این که مازندران با عطر وجود علمداران و پرچم داران ولایت محمد و آل محمد همواره در دفاع از ارزش های دینی پیشگام بوده است، گفت: مردم دیار طبرستان همواره نقش محوری در دفاع از مبانی اسلام داشته و دارند.

 

حجت الاسلام حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.  

 

وی طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد./950/203/ب1

ارسال نظرات