۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۷۹۰
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز:

تقویت ارزش های دینی بین جوانان از عوامل مهم برطرف شدن مشکلات جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز ریشه بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی جوانان امروز را هجمه های فرهنگی غرب عنوان کرد و تنها راه مقابله با این هجمه ها و خنثی کردن دسیسه های فرهنگی دشمن را تقویت ارزش های دینی بین قشر جوان جامعه دانست.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي

ربابه نجفی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: زندگی انسان پر از فراز و نشیب های فراوانی است که با توکل به خدای متعال می توان همه سختی ها پشت سر گذاشت.

 

وی در راستای عاقبت بخیری فرد عنوان کرد: عاقبت به خیری یعنی انسان با انجام اعمالی در طول زندگی خویش تلاش کند پایان کارها خیر باشد و خوشبختی را برای انسان به دنبال بیاورد.

 

نجفی از عاقبت به خیری به معنای اتصال به فیض، رحمت مطلق و بی نهایت و رسیدن به  نقطه ای از قرب الهی که رضایت و خشنودی خدا از انسان و انسان از خدا را به  دنبال داشته باشد، معنا کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: عمل انسان و توجه او به عاقبت به خیری موجب می شود در طول زندگی خویش آرامش داشته باشد و همه اعمال و رفتارش برای کسب رضای خدا باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز  با طرح سؤوالی که چه کنیم تا عاقبت به خیر شویم، با اشاره به آیات قرآن گفت: فرجام نیک و عاقبت خیر از آنِ مؤمنانی است که با انجام اعمال صالح، ایمان را درون خویش تثبیت کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قرآن بهترین سرانجام و عاقبت ها  برای کسانی بیان شده است که از نظر عقیده، محکم و از نظر عمل پاک، فعال، درستگار و خدمت گزار هستند.

 

نجفی افزود: ایمان و عقاید و عمل صالح در گرو پیروی از رهبری پیامبر اسلام(ص) و ولایت علی(ع) و دیگر امامان است که موجب پیدایش بهترین عاقبت ها و سرنوشت ها در دنیا و آخرت می شود.

 

وی نیکی کردن به اطرافیان و خدمت برای خلق خدا و جلب رضایت الهی را از جمله عوامل عاقبت به خیری عنوان کرد و ادامه داد: مهم ترین و اثرگذارترین عوامل عاقبت به خیری نیکی کردن به والدین است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز در ادامه ایمان، تقوا، عمل صالح، توبه و اخلاص در عمل را از مهم ترین عوامل عاقبت به خیری بیان کرد.

 

وی حب به دنیا را از عومل جلوگیری از عاقبت به خیری دانست و خاطرنشان کرد: حب به دنیا بدترین بیماری است که موجب غفلت از آخرت و انجام اعمال نیک می شود.

 

نجفی با بیان این که توجه به نماز اول وقت کلید هر دردی است، اظهار داشت: با توجه به روایات نماز اول وقت کلید ازدواج به موقع، عاقبت به خیری و  برکت در زندگی است.

 

وی با اشاره به مشکلات امروز جوانان در جامعه عنوان کرد: دشمنان در قالب جنگ نرم به دنبال کم رنگ کردن ارزش های بین جوانان هستند و با طرح دسیسه های فرهنگی گوناگون در تلاش هستند جامعه ما را به سوی بی بند و باری بکشانند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز بیان داشت: با انجام و تقویت فعالیت های فرهنگی و تلاش در جهت تبیین ارزش های دینی بین نسل بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

 

وی تبیین و تقویت ارزش ها و باورهای دینی جوانان را مهم ترین عامل خنثی کردن دسیسه های فرهنگی دشمن و برطرف شدن مشکلات جوانان در جامعه است.

 

نجفی تصریح کرد: تعامل و همکاری نهاد خانواده که کانون تعلیم و تربیت فرزندان است با مدارس و نهادهای فرهنگی امری مهمی در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی است./9459/302/ب3

ارسال نظرات