۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۳۷۰۰
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مطالعه و ارتقای آگاهی و بصیرت عامل غلبه بر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مطالعه و ارتقای آگاهی و بصیرت را عامل غلبه بر بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: با مطالعه می توانیم خشونت و برخی از آسیب‌های اخلاقی و رفتاری جامعه را که امروز جامعه ما را تهدید می‌کند، از بین ببریم.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در مراسم رونمایی از کتابی با عنوان حضرت ماه در دفتر امام جمعه اردبیل، خاطرنشان کرد: نسل آینده ما باید با میراث 1400 ساله مکتب اسلام آشنایی بیشتری پیدا کنند تا به عظمت، شکوه، ثروت و سرمایه عظیم پی ببرند.

 

وی افزود: نسلی که از این سرمایه به دور مانده و مغفول واقع شده است قطعاً نمی‌تواند عظمت آن را درک کند و از همین رو باید مطالعه و کتابخوانی در ابعاد مختلف در جامعه ما ترویج پیدا کند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: تا زمانی که مردم ما لذت خواندن کتاب و ارزش و جایگاه یادگیری مطالب جدید را درک نکنند محال امر است که در این حوزه شاهد تحولی باشیم که ضروری است کمک کنیم تا مردم به راحتی و با پایین‌ترین نرخ به کتاب و منابع ارزشمند مطالعاتی دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه با مطالعه و ارتقای آگاهی و بصیرت افراد جامعه می‌توان بر دغدغه‌ها و مشکلات و آسیب‌ها غلبه کرد، گفت: با مطالعه می توانیم خشونت و برخی از آسیب‌های اخلاقی و رفتاری جامعه را که امروز جامعه ما را تهدید می‌کند از بین ببریم.

 

وی بیان کرد: قطعا ورود افراد متخصص و آگاه و افزایش مطالعه می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌‌های جامعه ما را برطرف کند.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: با علم و آگاهی همراه با تعهد است که یک متخصص و طراح پروژه به درستی می‌تواند در جانمایی مناسب طرح‌ها و پروژه‌ها موفق عمل کند تا گلوگاه فسادهای مالی و رانت‌خواری‌های گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی به بنیه ضعیف مالی مردم در خرید کتاب و برخی اقلام فرهنگی اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی بهتر است تا کتابخانه‌ها را به امکانات مناسب مجهز کنیم تا زمینه بهره‌مندی عموم مردم از این ظرفیت و فضا فراهم آید.

 

وی در ادامه یادآور شد: در بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی به دلیل آنکه مردم از کمترین فرصت برای مطالعه و خواندن کتاب حتی در پیاده‌روها، مترو، قطار، هواپیما و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده کرده و کتاب می‌خوانند ضروری است در چنین فضایی به سمتی حرکت کنیم تا بیش از هر زمان دیگر بتوانیم مردم خودمان را ترغیب و تشویق به مطالعه کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اظهار کرد: ما با داشتن سرمایه دینی و معنوی به عنوان یک پشتوانه عظیم باید پیش‌روتر از کشورهای دیگر به سمت مطالعه و کتابخوانی حرکت کنیم و به جای پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف که گاه فرصت‌سوزی را به بار می‌آورد بهتر است با مطالعه کتاب‌های ارزشمند ثروت معنوی جامعه را افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: در سایه مطالعه مداوم است که ما می‌توانیم در استخدام کلمات موفق عمل کنیم، چراکه ثروت لغوی مسؤولان ما اصلا مناسب نیست و قطعا با مطالعه و اندوختن بر ذخایر کلمات و لغات جدید می‌توان به بهترین شکل نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات را انجام داد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه نباید نسل آینده ما از مفاهیم کتاب‌های مختلف بی‌بهره بوده و یا در این زمینه دچار افول اخلاقی و رفتاری شویم، گفت: قطعاً به دور از تصدی‌گری‌‌های دولتی خود بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کرده و با انگیزه بیشتر تلاش کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضرورت تمرکز زدایی از توسعه کتابخانه‌های عمومی را با اولویت رونق کتابخوانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یادآور شد و افزود: باید پروژه‌های کتابخانه‌سازی در مناطق مختلف استان به سرعت تکمیل شده و زمینه حمایت از فعالان این عرصه فراهم آید./937/202/ب1

ارسال نظرات