۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۱۳۶۳۹
آیت الله جوادی آملی:

انقلاب ما نماد و خیمه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی انقلاب اسلامی ایران را نماد و خیمه اسلام دانست و تاکید کرد: ما می‌توانیم در این دنیا با پیروی از اسلام خانه ای نسوز برای خود بنا کنیم و این انقلاب باید به وسیله حمایت مردم پابرجا بماند.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور با تهنیت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: ما در سالگرد انقلاب باید بیش از گذشته قدر اساتید فرهیخته و بسیجی را بدانیم و جامعه را با عظمت کسب علم آشنا کنیم تا علاوه بر شور انقلابی بر شعور انقلابی و کسب علم اهتمام داشته باشند.

 

وی با استناد به نامه حضرت علی(ع) به مالک گفت: دین خیمه ای است که دو ستون دارد که یک ستون آن نماز و ستون دیگر آن عامه مردم هستند و هرچه عامه مردم از نظر سیاسی، فرهنگی و علمی پیشرفت داشته باشند ستون دین محکم تر و پا برجاتر خواهد بود و در نتیجه خیمه دین برافراشته خواهد ماند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی دانشمندن را در جامعه دارای نقش عمده‌ای دانست و ابراز داشت: در جامعه ما مفسران کلمات تدوین خدا هستیم و دانشگاهیان مفسران کلمات تقریر خداوند؛ روحانیت از گفته خدا حرف می‌زند و دانشگاهیان از فعل و کرده خدا حرف می‌زنند و اگر دانشگاهیان الهی فکر کنند و با رنگ الهی به طبیعت و فعل خدا نگاه کنند نه تنها خود را راکد نمی‌بینند بلکه برای رشد جامعه هم خیلی مهم و ضروری است.

 

وی با بیان این که انسان با مرگ از بین نمی‌رود بلکه از پوسته خود خارج می‌شود، افزود: این مرگ نیست که ما را می‌میراند بلکه این ما هستیم که مرگ را می‌میرانیم و او را حذف می‌کنیم؛ این حرفی است که اسلام به ما یاد داده است و قبل از ورود اسلام به ایران اندیشمندان و عرفای ایران به این درجه از درک عمیق نرسیده بودند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم دنیایی که در آن گناه است را ترسناک تر از مرگ دانست و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در این دنیا با پیروی از اسلام خانه ای نسوز برای خود بنا کنیم و این انقلاب که با مجاهدت مردم و در صحنه بودن مردم به پیروزی رسید نماد و خیمه اسلام است که باید به وسیله حمایت مردم پابرجا بماند.

 

وی با بیان این که هر کاری که با نام و یاد خدا همراه باشد توشه آخرت خواهد شد، تصریح کرد: ما باید فرشته وار زندگی ‌کنیم و برای این کار اول باید کاری کنیم که بال و پر به دست آوریم و سپس باید پرواز را یاد بگیریم و بعد از آن باید بدانیم که از کجا به کجا باید پرواز کنیم و هدف ما از فرش به عرش باشد./843/پ202/ج

ارسال نظرات