۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۵۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

بصیرت جزء جدانشدنی کار قضات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده‌ ولی‌فقیه در قزوین در دیدار جمعی از وکلای استان قزوین بر ضرورت کلان نگری وکلا و حقوق‌دانان تأکید کرد و گفت: بصیرت جزء لاینفک کار یک قاضی است و باید با شناخت و آشنایی دقیق از فرهنگ هر منطقه، قانون را در آن منطقه اجرایی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز در دیدار جمعی از وکلای استان قزوین بر ضرورت کلان نگری وکلا و حقوق‌دانان تأکید کرد و گفت: غفلت از زمان‌شناسی و کلان نگری سبب می‌شود تا عده‌ای با بهره‌گیری از قانون، سر قانون را می‌برند و با حیله‌های سیاسی و عدم صداقت سر مردم کلاه می‌گذارند.

 

وی در ادامه افزود: وجود نگاه کلان در این حوزه سبب می‌شود وکلا و حقوق‌دانان کارشان را با جدیت بیشتری دنبال کند.

 

امام ‌جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: زمین‌ خواران ابتدا قانون خواری می‌کنند و با دور زدن قانون این اقدام را مرتکب می‌شوند و زمین خواری های امروز برگرفته از این اصل است.

 

بصیرت جزء لاینفک کار یک قاضی است

وی یادآور شد: بصیرت جزء لاینفک کار یک قاضی است و باید با شناخت و آشنایی دقیق از فرهنگ هر منطقه، قانون را در آن منطقه اجرایی کنند.

 

این استاد حوزوی اظهار کرد: زمانی که خداوند بنده‌ای را اختیار می‌کند، به او شرح صدر و علوم الهامی عطا می‌کند و جانش را با چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و چنین بنده‌ای با دریافت این موهبت‌های الهی هرگز از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده نمی‌ماند.

 

در قبال تعبد و بندگی، خداوند به انسان کمک می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تعدادی از قصه‌های قضاوت انبیا که در قرآن آمده، خاطرنشان کرد: اشاره این قصه‌ها در قرآن به خوبی بیان‌کننده آن است که خدای متعال موضوع قضاوت را بسیار جدی گرفته و باید در حکم کردن حکمت را که برخاسته از علم است، در نظر گرفت.

 

وی در پایان عنوان کرد: در قبال تعبد و بندگی، خداوند به انسان کمک می‌کند تا بر سر دوراهی تصمیم‌گیری قرار نگیرد، دچار شک نشود، مستحکم و محکم باشد، از خطا و لغزش در امان بماند و این‌ها همه از فضل خداوند است./955/203/ب1

ارسال نظرات