۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۱۳۵۴۱
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

نظارت شورای نگهبان نباشد فساد و تباهی جامعه را فرا می گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان با اشاره به هجمه های برخی از افراد و احزاب علیه شورای نگهبان گفت: اگر نظارت و فیلترینگ شورای نگهبان در کار نباشد؛ فساد و تباهی جامعه را فرا می گیرد.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان
آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات در کشور گفت: حضور بیش از 12000 هزار نامزد در انتخابات مجلس و 800 نفر در مجلس خبرگان اهمیت و جایگاه ارگان نظارتی همچون شورای نگهبان بیش از پیش نشان می دهد.
 
وی افزود: نام نویسی بیش از 12000 نامزد انتخاباتی بدون هیچ گونه فیلتر مشخصی خاستگاه فساد است و این امر برای شورای نگهبان نیز امری ثقیل است چرا که عده ای که به دلیل نداشتن صلاحیت به هر دلیلی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند هجمه هایی را علیه این نهاد مقدس ایجاد می کنند.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز داشت: در قرآن کریم 150 مرتبه از لفظ عمل صالح، صلح و 50 مرتبه از لفظ مفسد و فساد استفاده شده است و باید دانست که هر چیزی که در دنیا باطل را ترویج می کند مفسد و هر چیزی که حق را ترویج می کند مصلح است.
 
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود: امام علی(ع) می فرماید برای شناختن اهل حق و باطل باید ابتدا حق و باطل را شناخت و پس از آن پیروان آنها مشخص می شوند.
 
امام جمعه همدان تصریح کرد: در بحث ازدواج جوانان، اهمیت دادن به اخلاق و معنویت در میان جوانان بسیار مهم است اما امروزه ملاک برخی مادیات از جمله خانه و ماشین و برخی از این امور است.
 
وی بالا رفتن آمار طلاق در جامعه را از دیگر مصادیق فحشا جامعه عنوان کرد گفت: ترویج این امور در جامعه امری اشتباه است و کسانی که این امور را در جامعه ترویج می کنند و به نوعی قبح این عمل را می شکنند، مفسد در جامعه هستند.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تصریح کرد: نفس اماره در پی آن است که انسان همواره به سوی تباهی رهنمون شود ولی همه انسان های برجسته از پیامبران و امامان تا علمای بزرگ همواره کوشیده اند که گستره فساد را در دنیا در حد توان محدود کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به هجمه های برخی از افراد و احزاب علیه شورای نگهبان خاطر نشان کرد: اگر نظارت و فیلترینگ شورای نگهبان در کار نباشد؛ فساد و تباهی جامعه را فرا می گیرد چرا که در غیر آن صورت هرکسی می تواند با هر سابقه ای در مجلس حاضر شود.
 
امام جمعه همدان فساد در تغذیه و پوشش را دیگر مصادیق فساد در جامعه دانست و گفت: پیامبر اعظم(ص) در روایتی می فرماید که دو قشر از جامعه هستند که اگر آنها فاسد شدند جامعه فاسد می شود و اگر صالح شدند جامعه صالح می گردد و آن دو قشر امرا و علما هستند
 
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار برگزار کنندگان انتخابات پیش رو گفت: آن چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند بهترین راهکار برای درست اجرا شدن انتخابات عمل به مر قانون اساسی جمهوری اسلامی است./979/ت302/ج
ارسال نظرات