۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۳۵۰۹
حجت­الاسلام سعیدی:

همه عبادات و فداکاری­ها در سایه امامت معنا پیدا می­کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقام امامت در رشد و تعالی مردم گفت: در سایه امامت است که همه عبادات و فداکاری­ها معنا پیدا می­کند و رشدها و رسیدن به تعالی ها به وقوع می پیوندند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن سعيدي استاد درس خارج حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام سیدحسن سعیدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) شیعه طبق عقیده­اش رهبران الهی را می جست؛ ما نسبت به طاغوت وظیفه جنگیدن داریم.

 

این کارشناس دینی با اشاره به روایتی درباره مبارزه با طاغوت اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند خدا عبادات مردم در حکومت جور را قبول نمی کند و طاغوت کسی است که از جانب خداوند متعال مهر تأیید ندارد؛ اما اگر در رأس حکومت، رهبری الهی باشد، نه تنها عبادت شان مورد قبول حضرت حق است، بلکه اگر گناهانی هم داشته باشند، به برکت رأس حکومت الهی، خداوند می بخشد.

 

وی با بیان این­که دین ما از امامت جدا نیست، تصریح کرد: مهم ترین کاری که در بهمن ماه انجام گرفت، امامت پای مبارکش را در کشور گذاشت؛ امامت و توحید از همدیگر تفکیک ناپذیرند و مجری اسلام، امامت است.

 

حجت­الاسلام سعیدی با اشاره به خیانت­های عربستان گفت: به اسم اسلام چه خیانت­هایی از عربستان بر می­خیزد و کارهایی که اسرائیل جرأت انجام آن را ندارد، آل سعود به اسم اولی­الامر انجام می­دهند؛ در کشور ما امام خمینی(ره) به همت مردم وارد کشور شد و در بهمن ماه انقلاب به ثمر نشست و این مهم­ترین کاری بود که مردم با همت خود انجام دادند.

 

این کارشناس دینی به مقام امامت در رشد و تعالی مردم اشاره کرد و یادآور شد: در سایه امامت است که همه عبادات و فداکاری­ها معنا پیدا می­کند و رشدها و رسیدن به تعالی ها به وقوع می­پیوندند؛ مقام تعالی و انسانیت کار انبیا و ائمه هدی(ع) است؛ حضرت علی(ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) مظلوم شد، چرا که مردم او را نمی­شناختند و معنای امامت را نمی­فهمیدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: 36 سال است که استقلال کشور حفظ شده و هرگز در شورا و کابینه، عامل آمریکا رسماً وجود ندارد؛ امام راحل در دهم بهمن ماه سال 57 به ایران آمد و ده سال بعد به ملکوت اعلی پیوست؛ در این ده سال مردم اموال و فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند که امام خمینی(ره) فرمود ما جوانان را از میکده­ها به میدان های جهاد فی سبیل الله می فرستیم./822/پ202/ج

ارسال نظرات