۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۳۴۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

آبروی نظام و مردم یکجا در انتخابات تأمین می‌شود/ هشدار نسبت به نفوذ دشمن در انتخابات اسفند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان سبب رفع تکلیف برای مردم نمی‌شود، گفت: چشم‌ها را باز کنیم و از گذشته عبرت بگیریم تا از حضور بعضی‌ها در مجلس خبرگان که همان کمش هم بسیار گزنده و غیرقابل تحمل بود، جلوگیری شود.
حجت الاسلام کاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که انتخابات یک فرصت است و انتخاب اصلح بصیرت و شناخت می‌خواهد، شرط رسیدن به بصیرت و شناخت را رعایت تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: انتخابات در کشور ما در تمام ادوار بعد از انقلاب تضمین جمهوریت و بقای مردم‌سالاری و پشتوانه ملی حکومت، سازنده، بالنده و پیشرو بوده است.
 
حضور گسترده در انتخابات آبروی نظام و نشانه فرهنگ مردم است
وی با بیان این‌که حضور گسترده در انتخابات آبروی نظام و نشانه فرهنگ، رشد و تمدن خود مردم است، گفت: آبروی نظام و مردم یکجا در انتخابات تأمین می‌شود، مردم ما این فرصت را که حق، وظیفه و تکلیف، اخلاق، سیاست، فرهنگ و حماسه است در اولویت اول می‌دانند و مانند گذشته حفظ آبرو کرده و امام زمان(عج) را خشنود می‌کنند به شهدا و رهبر انقلاب لبیک می‌گویند.
 
وی نسبت به نفوذ دشمن در انتخابات پیش‌رو هشداد داد و گفت: نکند خدای نخواسته یک بار دیگر شاهد مجلسی باشیم که بیانیه آمریکا در آنجا خوانده شود و شاهد خبرگانی باشیم که رتبه‌اش پایین بیاید و مجلسی که باید برای پاسداری از سنگر مستحکم ولایت که عمود بقای اسلامیت، عزت، استقلال و اقتدار ما باشد، به میدانی برای زورآزمایی این گروه و آن گروه تبدیل شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که خبرگان چشم بینای رهبری هستند اوضاع را رصد می‌کنند و به مقام ولایت مسائلی را که باید منتقل کنند منتقل می‌کنند، افزود: نباید نمایندگانی به این مجلس راه یابند، عوض اینکه حامی و یار رهبری باشند آنجا بار باشند، قداست شکنی کرده و شهدا و مردم را دشمن شاد کنند.
 
حضور برخی در خبرگان غیرقابل تحمل است
وی احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان را برای مردم سبب رفع تکلیف ندانست و تصریح کرد: این که شورای نگهبان صلاحیت عده‌ای را احراز کرده برای ما رفع تکلیف نمی‌شود، چشم‌ها را باز کنیم و از گذشته عبرت بگیریم تا از حضور بعضی‌ها در خبرگان که همان کمش هم بسیار گزنده و غیرقابل تحمل بود، جلوگیری شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: مردم بصیر، شهیدپرور و انقلابی ما و مردم 9 دی ما در این مرحله باید حساس‌تر از مراحل قبل ببینند که لیست‌ها از چه منابعی تأمین می‌شود تا ان‌شاءالله مجلسی با آبرو، امانتدار، حفیظ و امین با عنایت امام زمان تشکیل دهند و شاهد پیشرفت‌های جدید باشند.
 
توافق هسته‌ای نتیجه مقاومت مردم است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن برجام و مسائل پسابرجام، گفت: رهبر عزیز ما ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران مذاکره و تلاش‌های پیگیر و شبانه‌روزی آنها، افکار عمومی را به چند نکته توجه دادند و آن این‌که مسأله توافق نتیجه مقاومت جانانه ملت غیور مقاوم، صابر، متدین و ولایتمدار بوده است.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: ایشان تصریح کردند که دنیا با تحریم می‌خواست اقتصاد را فلج کند، مردم را به ستوه آورد تا اعتراضات مدنی را شروع و علیه حکومت شورش کنند تا آنها از این فضای ملتهب نفوذ و فشار خود را برای ساقط کردن نظام عملی کنند اما فشارهای ظالمانه، بی‌رحمانه و همه‌جانبه دشمن ملت ما را خسته و نسبت به انقلاب رنجور نکرد.
 
شیطان بزرگ و نوچه‌هایش از مردم ما مأیوس هستند
وی ادامه داد: ملت ایران با این فشارها چهره کریه و خشن مستکبران را بیشتر لمس کردند و انزجار و نفرت شان نسبت به آنها روزافزون شد و علاقه و عشق شان به انقلاب و ولایت آنچنان تجلی کرد که در فرازهای مختلف دیدند خود مردمی که انقلاب را تأسیس کردند همچنان پاسدار و فدایی انقلاب هستند و نشان دادند که تا آخرین نفس سر این انقلاب ایستاده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که شیطان بزرگ و نوچه‌هایش از مردم ما مأیوس هستند، گفت: عامل دیگری که آنها تن به مذاکره دادند آن بود که ما در موضع قدرت بودیم، شهدای هسته‌ای و پیشرفت‌های ما در صنعت هسته‌ای محیرالعقول بود، فکر نمی‌کردند که جوانان متدین و حزب‌اللهی ایران بتوانند غنی‌سازی 20 درصد داشته باشند و انرژی رآکتور تهران را خودشان تأمین کنند و از این صنعت در بخش‌های مختلف بهره بگیرند.
 
دشمن از روی وحشت با ما مذاکره کرد
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: آنها دیدند این تحریم‌ها و فشارها استعدادها را شکوفا کرده است و افرادی که خط شهدا را تعقیب می‌کنند، در خط شهیدان پابرجا ایستاده‌اند و دارند در یک انقلاب علمی و صنعتی برنده می‌شوند؛ آنها از روی وحشت با ما مذاکره کردند، این مذاکرات ضعف ما نبود بلکه ضعف آنها بود که با ما مذاکره کردند.
 
وی روح استقامت در پیشبرد آرمان‌های انقلاب و نفرت و انزجار از کسانی که بی‌رحمانه با ما مقابله می‌کنند را سبب انجام این مذاکره دانست و تأکید کرد: آنها دیدند با وجود یک رهبر مقاومی که هیچ‌وقت در زندگی باج نداده و در هیچ طوفانی عقب‌نشینی نکرده و جان مردم است و تا حضور مردم و استقامت این دانشمندان ما هست دیر بجنبند همه عرصه‌ها را فتح کرده و پرچم را در همه عرصه‌ها به قله نصب کرده‌ایم از این جهت حاضر شدند با ما مذاکره کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که مسأله تحریم در مشکلات اقتصادی 20 درصد نقش دارد و بقیه مربوط به نوع مدیریت اقتصاد است، گفت: امروز در پسابرجام مطالبه مردم از دست‌اندرکاران این است که رکود شکننده و بیکاری گزنده جوانان را معالجه کنند.
 
ضرورت تکیه به نیروهای داخلی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی
وی با تأکید بر این‌که مسأله اساسی در پسابرجام تکیه به نیروهای داخلی، سامان دادن و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری است، تصریح کرد:‌ نکند با پسابرجام کالاهای اروپایی و آمریکایی ما را به صورت موجوداتی مصرفی با اقتصاد لیبرالیستی که سبب اختلاف طبقاتی می‌شود و عده‌ای له می‌شوند و عده‌ای از این بازار سوء استفاده می‌کنند روبه‌رو شویم.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اقدام پاسداران نیروی دریایی در دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس، گفت: دستگیری متجاوزان آمریکایی در بهترین زمان یعنی پسابرجام که برخی قدرت آمریکا را بزک می‌کنند، نشانه روح حماسی و عزت‌مدار سپاهیان ما بود، رزمایش نیروی دریایی در بندر عباس را نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
 
وی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، گفت: مملکت ایران با عنایت امام زمان(عج) متحول شد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اسلامی را که منزوی بود به متن زندگی مردم آورد و رهبر معظم انقلاب با صلابت این پرچم را در این سه دهه بعد از امام در اوج با عنایت و تأییدات الهی و با استحکام کامل، انقلاب را با طراوت پیش برد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی همچنان مانند چشمه زلال و جوشان می‌جوشد و با همه طوفان‌ها مقابله می‌کند و این انقلاب سازنده مقدمه ظهور امام زمان که انقلابی جهانی، اسلامی و قرآنی است از پیچ‌های خطرناک عبور می‌کند، پیام‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا را پیام دین و پیام جهانی بودن این مکتب و انقلاب خواند.
 
وی همچنین از برپایی کنفرانس مقابله با تکفیر که با هدف وحدت و مقابله با تکفیر و ترور ایجاد شده و از زحمات حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در دعوت از 200 نفر از فرهیختگان عالم به این مراسم تقدیر و تشکر کرد. /920/پ201/ج
ارسال نظرات