۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۱۳۳۲۰
رحیم پور ازغدی:

کسانی به مجلس بروند که ارزش های الهی را پیاده کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی باید به مجلس بروند که برای تحقق ارزش های الهی در قالب قانون برنامه ریزی کنند، گفت: نماینده مجلس حق ندارد حتی یک قانون بر خلاف قوانین الهی تصویب کند.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی امروز در نشست میان دوره ای دفتر تحکیم وحدت که در محل هتل خورشید تابان برگزار شد، به تبیین شاخصه های نمایندگان مجلس تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: وکالت اسلامی به معنای آزادی از خلق و بندگی خدا است؛ نماینده مجلس حق ندارد حتی یک قانون بر خلاف قوانین الهی تصویب کند.

 

وی افزود: کسانی باید به مجلس بروند که برای تحقق ارزش های الهی در قالب قانون برنامه ریزی کنند؛ با مشکلات اخلاقی مبارزه کنند، برای رفع بیکاری و اعتیاد و طلاق برنامه ریزی کنند تا رابطه نهادها با خدا قطع نشود، نگذارند در تهران خانه هایی وجود داشته باشد که رهن و اجاره آن ها چندین میلیارد باشد. قرآن چنین وظایفی برای ما تعیین کرده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبیین ویژگی های متمایز کننده مجلس نمایندگان در نظام اسلامی، اظهار کرد: پارلمان در نظام های دینی و غیر دینی به دلایلی تشکیل شده است که مبنای نظری این دلایل نه کاملا مشترک بوده و نه کاملا متضاد. شباهت هایی بین این مجالس وجود دارد که ناشی از جامعیت اسلام است.

 

رحیم پور ازغدی اصل دینی «اختصاص حکومت به خداوند» را مبنای تفاوت نظام دینی و غیر دینی دانست و خاطرنشان کرد: ما از هیچکس جز خدا تبعیت نمی کنیم و هم جنس ما نمی تواند برای ما قانون بنویسد اما نباید از این قانون استفاده خوارجی کرد؛ خوارج با همین شعار با امیرمؤمنان جنگیدند؛ این شعار یعنی هیچ بشری رییس بشر دیگر نیست و شخص حقیقی پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) و ولی فقیه به مردم حکومت نمی کنند، بلکه حکومت آن ها در ذیل ضوابط الهی است.

 

وی با تصریح بر این که وجود حکومت و ولایت، از بروز هرج و مرج و آنارشیسم جلوگیری می کند، گفت: تمام دنیا طرفدار ولایت هستند و هیچ جامعه ای که مخالف با ولایت باشد، نداریم؛ ولایت یعنی زعامت و رهبری؛ دعوا بر سر این است که چه کسی ولایت داشته باشد، یکی می گوید ولایت بوش و ولایت آل سعود، یکی هم می گوید ولایت فقیه عادل.

 

این کارشناس برجسته مسائل فرهنگی یادآور شد: اگر قانون گذاری در ذیل قانون الهی باشد، بدعت نبوده و اتفاقا حرکت در ظل سنت است. باید دید مباحث حکومتی در مسیر قوانین الهی است یا خیر؛ پس آن چه امروز در مجلس به تصویب می رسد در حقیقت برنامه ریزی هایی است که در راستای قوانین الهی انجام می شود.

 

رحیم پور ازغدی متکی بودن آزادی اسلامی به قوانین الهی را دیگر تمایزِ قانون گذاری در نظام اسلامی با نظام های غیر دینی خواند و افزود: اکثریت به خودی خود حق ندارند برای یک نفر تصمیم بگیرند؛ آیا اگر 99 نفر گفتند یک نفر خودکشی کند، او باید بپذیرد؟ اگر خود او هم موافق باشد حق چنین کاری ندارند؛ جدای از آرا، حقوقی داریم؛ رأی گیری نمی تواند حقی را از کسی سلب کند.

 

وی در ابتدای سخنان خود که در جمع انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور ایراد کرد، از استقرار دانشجویان متعهد و حزب اللهی در بدنه دفتر تحکیم وحدت ابراز خرسندی کرد و گفت: علت برخی بدبینی ها به دفتر تحکیم وحدت، اتفاقاتی است که در دهه هفتاد افتاد، این در حالی است که اساس انجمن های اسلامی تحکیم وحدت با توجه به جمله امام(ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفت و قدیمی ترین و اصیل ترین تشکل های کشور انجمن های اسلامی هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انحراف به وجود آمده در خط مشی این دفتر در دهه هفتاد را مصداق عینی «نفوذ» دانست و تصریح کرد: دهه هفتاد یک نفوذ واقعی در انجمن های اسلامی اتفاق افتاد و حتی در برخی دانشگاه ها دفاتر به دست کسانی افتاد که نماز نمی خواندند؛ یا کسانی بودند که گرایشات ملی مذهبی داشتند و یا لیبرال هایی بودند که حرف های امام(ره) و دفتر تحکیم را هم قبول داشتند؛ اما الحمدلله جبران شد و بچه های انقلابی مجددا در دفتر تحکیم مستقر شدند؛ شما به اصل برگشته اید تا چشم بیدار انقلاب، آمر به معروف و ناهی از منکر باشید./820/202/ب1

ارسال نظرات