۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۲۹۸
آیت الله نوری همدانی:

وظیفه روحانیت در برابر انقلاب سنگین است/ استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب آرام ننشسته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قدرت های استکباری آرام ننشسته اند، گفت: کشورهای استکبار بعد از پیروزی حکومت استکبار ستیز و الهی ایران مشاهده کردند اگر جلو دار این حکومت نشوند کشورهای دیگر نیز اثر پذیر خواند بود.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  امروز دردیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه مهدوی تهران و بسیجیان شهرستان خوانسار با گرامیداشت دهه فجر بیان داشت: ائمه معصوم(ع) به شناخت زمان خود بسیار تأکید کرده اند.

 

وی ادامه داد: منظور از شناخت زمان، شناخت حوادث و رخ دادهای زمان و نقشه های دشمنان و ارزیابی کردن و درس گرفتن از آنها است؛ در زمینه انقلاب اسلامی نیز باید شناخت که این انقلاب با چه سرمایه گذاری هایی به وقوع پیوسته و همچنین از اهداف و ثمرات آن آگاهی پیدا کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سوره فجر بیان داشت: خداوند در این سوره بعد از بیان چندین سوگند بیان می کند که ظالمان و ستمگرانی را ذلیل کرده است و شما نیز در کارهای خود دلگرم باشید بلکه این انقلاب نیز زمانی به پیروزی رسیده است که دو قدرت شرق سوسیالیسم و غرب کاپیتالیست به سرکردگی روسیه و آمریکا وجود داشتند که هیچ کسی توانایی مقابله با آنها را نداشت.

 

وی ادامه داد: در چنین زمانی، مجاهدی با عظمت و فردی قدرتمند از لحاظ عرفان، علم و بیان با کار پیامبر گونه خود در کل جهان تأثیر گذاشت و فرهنگ و سیاست جهان را تغییر داد و نظام 2500 ساله ای که کشورهای استکباری از آن دفاع می کردند را سرنگون کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قدرت های استکباری آرام ننشسته اند، گفت: کشورهای استکبار بعد از پیروزی حکومت استکبار ستیز الهی مشاهده کردند اگر جلو دار این حکومت نشوند تمام کشورهای دیگر را نیز خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: استکبار به فکر تقویت صدام حسین پادشاه عراق افتاد و 35 کشور جهان حتی برخی کشورهای اسلامی به مدت 8 سال صدام را تقویت می کردند تا این که ایران را نابود سازند اما باز هم این مرحله با عزت پشت سر گذاشته شد و این یک افتخار تاریخی برای ایران است.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جوانان و طلاب در برابر انقلاب وظیفه سنگینی را برعهده دارند بنابر این آنها باید ارکان انقلاب را به خوبی بشناسند؛ نخستین رکن این انقلاب اسلامی است که در زمان رژیم سابق آن را به حاشیه رانده بودند اما امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را زنده کرد؛ آن اسلامی که باعث عقب ماندگی است اسلام آمریکایی، تکفیری و طالبانی است نه اسلام ناب محمدی.

 

وی نقش مردم را دومین رکن انقلاب دانست و اظهار داشت: نقش مردم در انقلاب بسیار مهم است و پیامبران در آغاز نبوت خود نزد مردم می روند و اعتقادات آنها را زنده می کنند سپس به جنگ فرعون های زمان می روند و امام خمینی(ره) نیز از سال 41 تا 57 در حال آگاه کردن و بیدار کردن مردم بود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: قدر این مردم را بدانید و تا می توانید به آنها خدمت کنید و اکنون نیز همین مردم هستند که از ولایت دفاع می کنند و آمریکا نیز به سبب همین مردم توان حمله به ایران را ندارد و تا زمانی که این مردم هستند انقلاب همیشه زنده است.

 

وی با بیان این که ولایت فقیه سومین رکن این انقلاب است، بیان داشت: این مردم با حکم هرشخصی خون و جان خود را اهدا نمی کنند بلکه همان دستوری را که از زبان پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) شنیدند از زبان امام خمینی(ره) شنیدند و اکنون نیز از زبان امام خامنه ای می شنوند؛ این انقلاب زمینه ساز ظهور است و انتظار ظهور به معنای این است که خود را برای ظهور آماده سازید./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات