۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۹۹۴
امام جمعه قلعه گنج:

آمریکا در مقابل ایران چاره ای جز زانو زدن نداشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قلعه گنج گفت: طرف مقابل و در واقع دشمن ایران مجبور شد در مقابل هستی ایران زانو بزند، و چاره ای جز زانو زدن نداشت و ما نباید مسأله برجام را به نوعی آرمانی بدانیم که همه مسائل و مشکلات با برداشتن تحریم ها حل شود.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: به یاری خدا انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی را برای این نظام به همراه داشته و خواهد داشت و همه این دستاوردها از برکت ولایت به وجود آمده است، و در این راستا 12 سال همه فرزندان این نظام تلاش کردند تا مسأله تحریم ها برداشته شود، ولی عده ای هستند که می خواهند این بحث را به سمت و سوی دیگری بچرخانند و مامنکر زحمات تیم دیپلماسی نیستیم و در هر صورت همه از این نظام هستیم.


وی بیان کرد: طرف مقابل و در واقع دشمن ایران مجبور شد در مقابل هستی ایران زانو بزند، و چاره ای جز زانو زدن نداشت و ما نباید مسأله برجام را به نوعی آرمانی بدانیم که همه مسائل و مشکلات با برداشتن تحریم ها حل شود.


امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: وقتی ما می توانیم چنین ادعای داشته باشیم که تأکید بر اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و آن اقتصاد می تواند ما را در این زمینه پیش ببرد و به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، در غیر این صورت دل خوش کردن به برجام چاره ای را حل نخواهد کرد.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی اجرای مطالبات مقام معظم رهبری بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی است و دل بستن به دشمن چشم به سراب دوختن است.


وی با اشاره به جواب مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور افزود: سخنان مقام معظم رهبری که کوتاه اما مهم وگویا بود، بیانگر توصیه ها و حکایت ها از نگرانی ایشان نسبت به دوران پسا برجام دارد، و نگرانی ایشان از این است که دشمن بسیار لجوج و بدعهد است، بنابراین باید همواره مراقب خدعه و نیرنگ دشمن بود، زیرا اعتماد به چنین دشمنی به هیچ وجه معقول نیست.


امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: همگان باید به این سخن مقام عظمای ولایت توجه داشته باشند که دستاوردهای این مذاکرات از سر لطف دشمن نبوده، بلکه هزینه های سنگینی در مقابل آن پرداخت شده که یکی از آن ها خون شهیدانی است که در این راه به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام نجنو یادآور شد: توافق برجام نباید موجب تغییر رویکرد و باورهای مردم نسبت به استکبار شود چراکه چیزی که از دست دادیم در مقابل چیزی که به دست آوردیم بسیار ناچیز است.


وی عنوان کرد: اگر مراقب حرکت های دشمن و منافقان نباشیم دشمن نفوذ خواهد کرد همچنان که با هزینه های زیاد به دنبال این امر هستند، و مسؤولان مربوطه نباید به گونه ای این مسأله را تبیین کنند که موجب تغییر ذائقه افکار عمومی شود.


امام جمعه قلعه گنج اضافه کرد: برجام را فرصتی شایسته می‏ دانیم که اگر با هوشمندی دست‏ اندرکاران و مسؤولان امر در رصد دقیق طرف مقابل و نظارت بر اجرای برجام، در چارچوب ارزش ها و آرمان های ملت بزرگ ایران و هدایت های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، مسائل مرتبط با برجام پی گرفته بشود./9709/302/ب3

ارسال نظرات